rosyjski masaż miodem

Masaż miodem - wskazania i właściwości

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Często czujesz się zmęczona? Bolą cię stawy? A może chcesz pozbyć się rozstępów? Oddaj się zatem skutecznej, ale słodkiej i lepkiej terapii! Masaż miodowy od wieków jest uznaną i cenioną formą terapii naturalnej. Szczególną popularność uzyskał w Rosji i na Ukrainie. W Polsce jego propagatorem był znany zielarz, franciszkanin Czesław Klimuszko, który uważał, że podobnie jak inne terapie produktami pszczół masaż miodem działa zbawiennie na nasze zdrowie.
1
Na co pomaga?

Podstawowym efektem masażu ciepłym miodem jest zwiększenie wydzielania gruczołów potowych, co umożliwia intensywną detoksykację organizmu poprzez skórę. Ponadto naprzemienne naciski i odrywanie lepkich dłoni terapeuty od ciała pobudzają krążenie krwi, wzmacniają naczynia krwionośne, łagodzą bóle reumatyczne i ujędrniają skórę. Z tej ostatniej przyczyny ta terapia bywa zalecana kobietom narzekającym na rozstępy po ciąży lub odchudzaniu. Ponadto masaż miodowy, działając odżywczo na całą skórę, pomaga pozbyć się blizn pozostałych po wypadkach i operacjach.
2
Jak trzeba się przygotować do tej terapii?

Jedynie całkowicie płynny miód nadaje się do wykonania masażu leczniczego. Miejsce wykonywania masażu zabezpiecz dużym ręcznikiem. Gdy miód jest zbyt gęsty, możesz go rozcieńczyć, mieszając z odrobiną oliwy.
3
Jak wygląda masaż miodem?

Aby poddać się terapii, trzeba zdjąć tylko górną część garderoby. Masowane są głównie plecy i ramiona. Masażysta rozpoczyna zabieg od naniesienia miodu na skórę. Po wstępnym wklepaniu go przystępuje do intensywnego przykładania i odrywania rąk od ciała. Miód połączony z toksynami i zrogowaciałym naskórkiem powoli zmienia kolor – z jasnożółtego staje się szary, brązowy lub ciemnożółty.

Warto tu dodać, że terapeuci podkreślają, że podczas masażu dokładnie widać, które obszary ciała są chore, a które zdrowe. Tam, gdzie narządy pracują prawidłowo, miód po prostu się wchłania. Natomiast w miejscach dotkniętych chorobą po zabiegu na skórze pozostaje brudna warstwa miodu. Jednorazowy zabieg trwa zwykle około 40 minut i kosztuje około sześćdziesiąt złotych. Efekt leczniczy pojawia się zazwyczaj po serii sześciu, ośmiu masaży.
!

Uwaga!
Zdecydowanymi przeciwwskazaniami do poddania się takiej terapii są choroba nowotworowa, otwarte rany, ciąża oraz uczulenie na produkty pszczele.

Powiązane porady

masaż piersi
Olejek czekoladowy do masażu
masaż erotyczny

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bukiet-74
30.06.2014
masaż gorącymi kamieniami lub na ciepłym oleju kokosowym polecam