Costa Dorada

Dlaczego warto odwiedzić Costa Doradę w Hiszpanii?

Włóczykij - specjalista Tipy.pl
Costa Dorada
1 z 13
Costa Dorada, w języku katalońskim Costa Daurada, w tłumaczeniu na polski znaczy: złote wybrzeże. Nazwa ta powstała zapewne od barwy piasku na plaży podczas zachodu słońca. Ale tutaj nie tylko piasek jest złoty...
1
Salou
Najlepiej podziwiać złocisty kolor plaż o zachodzie słońca. Po kolacji warto wybrać się na spacer po szerokich bulwarach Salou – miasteczka, do którego udaje się większość turystów szukających wypoczynku na tym katalońskim wybrzeżu. Bulwary ciągną się przez całe miasto. Kuszą kawiarnie, tawerny, dyskoteki i butiki.
2
Costa Dorada
Podczas jednego wieczoru turyści przechadzają się tam i z powrotem po kilka razy. Od miejskich plaż – a jest ich aż 9 – dzieli bulwary pas zieleni z rzędami wysmukłych palm. Każda z pióropuszem liści, który na wietrze szumi podobnie jak morskie fale. Plaże są ogromne – mają nawet po 100 metrów szerokości, a wszystkie z drobnoziarnistym, złotym piaskiem. Wieczorna kąpiel w morzu przy zachodzącym słońcu to niezapomniane przeżycie.
3
fontanna
W weekendy w paśmie nadmorskim jest jeszcze jedna atrakcja. Gdy zajdzie słońce, ożywia się wielka fontanna, która w rytm muzyki tryska kolorowymi strumieniami wody.
4
architektura
Nadmorski kurort nie ma wielu zabytków architektury. Godne uwagi są modernistyczne wille z przełomu XIX i XX w., zlokalizowane w zachodniej części nadmorskiej promenady. Mają bajkowe kolory elewacji i urzekające lekkością dekoracje.
5
Camino de Ronda
Sporo wrażeń może dostarczyć spacer 2-kilometrową trasą Camino de Ronda. Jest bardzo widowiskowa, wiedzie nadmorską ścieżką wzdłuż skalistych urwisk na przedmieściach.
6
Tarragony
Kto podczas urlopu szuka także spotkania z historią, powinien udać się do Tarragony – stolicy tego regionu. Miasto powstało na fundamentach rzymskiego Tarraco. Za czasów cesarza Oktawiana Augusta była tu siedziba rzymskiej prowincji Hispania Citerior. Ciągle odkrywane są nowe znaleziska: fragmenty murów miejskich, akwedukt, mroczne podziemne korytarze, prowadzące do cyrku. Zachowany prawie w całości rzymski amfiteatr jest dobrze widoczny z platformy widokowej, jaką jest promenada usytuowana na wierzchołku skalistego wybrzeża.
7
castellas
Centrum Tarragony stanowi szeroka ulica – Rambla Nova – pełna sklepów i kawiarni, z ożywionym ruchem do późnych godzin nocnych. Tarragona słynie z tzw. castellas – piramid, wznoszonych na ulicach przez akrobatów. Uliczna fiesta z ludzkimi piramidami odbywa się zwykle 23 września, podczas święta patronki miasta, świętej Tekli, ale pokazy odbywają się też w innych terminach.
8
Święty Jerzy
W poszukiwaniu zabytków historii warto wybrać się do oddalonej od wybrzeża o ok. 30 km miejscowości Montblanc, gdzie według legendy święty Jerzy walczył ze smokiem, broniąc miejscowej królewny przed pożarciem przez mitycznego gada. W dzień św. Jerzego, 23 kwietnia, mieszkańcy podczas parady odgrywają sceny walki ze smokiem. W pobliżu Montbalanc znajduje się Poblet, garstka domów z chętnie odwiedzanym przez turystów średniowiecznym opactwem.
9
Sagrada Familia
Zupełnie innych wrażeń doznamy w Reus, gdzie na świat przyszedł jeden z największych geniuszy architektury, Katalończyk Gaudi, twórca m.in. barcelońskiego Parku Guell i niedokończonej jeszcze katedry Sagrada Familia. W miejscowym muzeum prezentowane są projekty jego słynnych budowli.
10
Cambrils
Wróćmy jednak na wybrzeże, bo podczas urlopu należy przede wszystkim korzystać z darów przyrody, również z darów morza. O walorach tutejszej kuchni warto przekonać się w Cambrils. Z Salou dopłyniemy tu turystycznym stateczkiem w godzinę.
11
Połów
Kulinarną rundę po tutejszych restauracjach (jest ich ponad 200!) warto rozpocząć tuż przy porcie, gdzie stoją maleńkie łódki z białymi lampami, służące do nocnego połowu sardynek.
12
Kuchnia
Sardynki i sardele, krewetki, małże, kalmary i ośmiornice, z grilla lub smażone na oliwie, to tutejsze przysmaki. Do tego miejscowe białe wino, koniecznie schłodzone, niedrogie, bo z miejscowych winnic. Z tego też słynie przecież Costa Dorada.
Strona 1 z 13

Komentarze (0)

* Pola wymagane