romantyczny weekend w Paryżu

Jak spędzić weekend w Paryżu?
Włóczykij - specjalista Tipy.pl

Na poznanie tego miasta pewnie roku byłoby za mało. Ale nawet weekend wystarczy, by poczuć jego atmosferę. Ciepłe wieczory, możliwość zanurzenia się w wiosennej atmosferze, czynią maj najwspanialszą porą na zwiedzanie.
1
Miasto zakochanych
Paryż słusznie nazywa się miastem zakochanych. Wszędzie widać obejmujące się pary, spacerujące po uliczkach i mostach, przypinające do barierek kłódki miłości. Rejs po Sekwanie stanowi doskonałą propozycję dla par, które chcą spędzić romantyczne chwile. Statki – i turystyczne z otwartymi pokładami, i pływające „pałace” ze szklanymi kopułami, na których można zjeść wytworną kolację i posłuchać orkiestry – wypływają spod stóp wieży Eiffla. W czasie rejsu do francuskiej miniatury Statuy Wolności (jest 4 razy mniejsza niż amerykańska) i z powrotem można podziwiać najważniejsze paryskie zabytki – przepięknie podświetloną katedrę Notre Dame, Sacre Coeur, Montmartre. Całe miasto wydaje się spowite tajemniczym blaskiem, który odbija się w wodzie!
2
Jedzenie
Kuchnia francuska to nie konkretne dania, lecz brak pośpiechu i dbałość o szczegóły... Czy wybierzesz wytworną restaurację, czy ulicznego sprzedawcę (a kto się oprze crepes czy kasztanom?), jedzenie zawsze jest wybitne.
3
Saint Germain
Najsmaczniej jest w Saint Germain, do tej dzielnicy nie docierają wielkie grupowe wycieczki, więc restauracje z rzadka oferują gotowe zestawy z trzech dań. Polecam zajrzeć do La Rhumerie (166 Bld Saint Germain), gdzie jest pysznie i niedrogo. Najwspanialszą rzeczą w Paryżu jest to, że można spędzić cały dzień, krążąc pomiędzy knajpkami.
4
Jak tam dotrzeć?
Samochodem będzie najtaniej, jeśli koszty paliwa rozłożą się na kilka osób. Z Warszawy do Pragi jest ok. 600 km, z Wrocławia ok. 300 km. Po przejechaniu granicy pamiętaj o wykupieniu winiety. To koszt ok. 220 CZK (35 zł). Pociągiem: Bilet kosztuje ok. 240 zł w jedną stronę. Gdy trafisz na promocję PKP Intercity – ok. 80 zł. Autobusem: Podróż z Warszawy trwa ok.10 godzin. Liderem niskich cen jest Polski Bus. Przy dużo wcześniejszej rezerwacji można kupić bilet za... kilkanaście złotych! Samolotem: Po godzinie lotu będziesz już na miejscu. Ceny biletów wahają się od 350 do 1 200 zł w jedną stronę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane