zapalenie pęcherza moczowego

Naturalne metody na zapalenie pęcherza moczowego

interion - specjalista Tipy.pl
zapalenie pęcherza moczowego
1 z 11

Zapalenie pęcherza moczowego daje o sobie znać szczególnie latem i zimą. Gdy pojawia się parcie na pęcherz i nieprzyjemne pieczenie cewki, warto popijać moczopędne, odkażające herbatki z witaminą C i ochronnymi, przeciwzapalnymi flawonoidami. Nie są to jedyne metody walki z tą przykrą dolegliwością. Skuteczne, w pełni naturalne sposoby znajdziesz poniżej.

1
Pierwsza pomoc

Weź gorącą kąpiel. To podstawowa metoda ratunkowa. Potem odpoczywaj w cieple. Pij dużo niegazowanej wody (by wypłukać z pęcherza bakterie). Unikaj zaś kawy, która działa podrażniająco na śluzówkę. Zgłoś się do lekarza, jeśli masz podwyższoną temperaturę lub dokucza ci ból pleców.
2
Herbatka z jarzębiny

2 łyżki stołowe dojrzałych, wysuszonych i rozdrobnionych owoców zalej 3 szklankami wody o temperaturze pokojowej, dobrze wymieszaj i pozostaw na ogniu przez 30 minut (ale nie dopuszczaj do wrzenia). Przecedź. Pij pół szklanki 2 razy dziennie.

3
Odwar z jałowca

Łyżkę stołową dojrzałych, wysuszonych owoców zalej szklanką letniej wody, wymieszaj i podgrzewaj przez 30 minut (nie dopuszczając do wrzenia). Przecedź. Za zgodą lekarza pij po łyżce odwaru 3 razy dziennie po posiłkach.
4
art/2014/19193_fXIgaC.jpg
Powidła z czarnego bzu

1 kg fioletowo-czarnych jagód opłucz i rozgnieć. Dodaj pół kg cukru. Duś do zgęstnienia przez 30 minut. Nałóż do małych słoiczków i odwróć do góry dnem (aż wystygną). Raz dziennie jedz łyżkę powideł (np. rozpuszczoną w szklance wody).
5
art/2014/19193_pPFmU4.jpg
Sok z żurawiny

Wrzuć pół kg żurawiny do garnka, zalej wodą (ile żurawiny, tyle wody, czyli pół litra). Wsyp ok. pół kg cukru. Gotuj przez 10-15 minut. Następnie przecedź na sitku, przelej do słoiczków i zapasteryzuj. Pij 2 łyżki dziennie przed jedzeniem przez 6-7 tygodni. Alternatywnie codziennie wypijaj szklankę soku żurawinowego (100%, do kupienia w sklepie). Wprowadzając tę metodę na stałe do swego menu, nie tylko szybko wyleczysz się ze stanu zapalnego układu moczowego, ale także zapobiegniesz nawrotom choroby.
6
art/2014/19193_e21YoP.jpg

Dobroczynne pestki dyni Zawierają wiele naturalnych składników odżywczych, takich jak beta-sitosterole, mangan, cynk, selen, które regulują i wspierają funkcjonowanie układu moczowego. 1–2 łyżki pestek zjadaj rano i wieczorem – w jogurcie, sałatce, na kanapce.

7
art/2014/19193_yXsIds.jpg
Napar z ziela nawłoci

Odmierz łyżkę suszonego ziela nawłoci i zalej je szklanką wrzątku. Po dwudziestu minutach odcedź napar. Otrzymaną porcję podziel na trzy równe części. Pij je w odstępach co pięć, sześć godzin. Żeby wyleczyć się z infekcji, stosuj terapię minimum przez tydzień.
8
art/2014/19193_vYY0pG.jpg
Wywar z porzeczki

Dwie garście liści zerwane z krzaka czarnej porzeczki zalej dwiema szklankami wrzątku i zostaw na pół godziny pod przykryciem. Następnie wyjmij liście i do płynu dodaj garść owoców czarnej porzeczki. Całość zagotuj i zostaw do wystygnięcia. Wypij napój w dwóch porcjach w ciągu dnia. Terapia poprawia funkcjonowanie nerek. Stosuj dwa, trzy tygodnie.
9
art/2014/19193_TbW4Z7.jpg
Sok z brzozy

Dwa razy dziennie wypij po pół szklanki soku z brzozy. Na wiosnę można próbować zbierać go samodzielnie, jednak mniej zapobiegliwym o tej porze roku pozostaje popijanie tylko tego, który jest dostępny w aptekach. Terapia powinna trwać przez około dwa, trzy tygodnie.
10
art/2014/19193_3mHvca.jpg
Przypraw lubczykiem!

Dania staraj się doprawiać aromatycznym lubczykiem. Przyprawa ta zawiera substancje zwiększające wydzielanie moczu i ułatwiające oczyszczanie nerek.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane