Co zwiedzić w Warszawie

Co zwiedzić w Warszawie?
Włóczykij - specjalista Tipy.pl

Lato, gdy wszędzie są kawiarniane ogródki, odbywają się wystawy i festiwale jest doskonałą okazja, żeby odwiedzić Warszawę. Wizytę w Warszawie najlepiej rozpocząć od Starówki. Gdy w 1596 roku król Zygmunt III Waza przeniósł tu stolicę z Krakowa, włoscy architekci przebudowali Zamek Królewski, tworząc na planie pięcioboku wspaniałą budowlę. Jakie miejsca jeszcze warto zobaczyć? Przekonajcie się sami, zapraszam do lektury.
1
Pomnik Adama Mickiewicza
Spacerując po Starówce, a następnie po Krakowskim Przedmieściu, warto zatrzymać się przy pomniku Adama Mickiewicza, odsłoniętym w stulecie jego urodzin, w 1898 roku, a zaprojektowanym przez Cypriana Godebskiego.
2
Cmentarz Powązkowski
Jest to najstarszy (założony w 1790 r.) i najpiękniejszy cmentarz warszawski. Główna brama – św. Honoraty – znajduje się obok wspaniałego eklektycznego kościoła św. Karola Boromeusza. Na cmentarzu są piękne zabytkowe groby, m.in. marszałka Polski Edwarda Rydza-Śmigłego, Bolesława Prusa i Stanisława Moniuszki. Zaś w Alei Zasłużonych spoczywają najsłynniejsi Polacy, m.in. Hanka Ordonówna, Czesław Niemen, Gustaw Holoubek i wielu innych.
3
Zygmuntówka
To ciastko składające się z ciasta migdałowego, musu czekoladowego, konfitury żurawinowej, bitej śmietany i bezy. Stworzył je Witold Teledziński, właściciel cukierni Nova, na konkurs na warszawskie ciastko w roku 2009.
4
Stadion Narodowy
Jedna z najbardziej charakterystycznych budowli stolicy powstała na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. Budowany jedynie cztery lata w miejscu dawnego Stadionu Dziesięciolecia, może pomieścić aż 58 500 osób.
5
Zwierzyniec
Na terenie Łazienek Królewskich mieszka dużo zwierząt. Najpopularniejsze to pawie i wiewiórki. Niektóre z nich są oswojone i można je karmić z ręki. Zaś szczęściarze mogą spotkać sarnę, która kilka lat temu przybyła do parku i w nim zamieszkała.
?

Wskazówki
Do Warszawy najłatwiej dojechać pociągiem lub samochodem. Z wielu miast są też tanie przeloty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

WOjtek
14.10.2018
Polecam skosztować szarlotki w restauracji bardzo fajne klimatyczne miejsce :)