Biegunka

Jak uniknąć biegunki?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Te osoby, które miały kiedyś biegunkę z pewnością wiedzą jak ciężką jest ona dolegliwością i z pewnością chciałyby jej uniknąć w przyszłości. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady, które należy stosować, aby zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia biegunki.
P

* Odpowiednia dieta
* Higiena

1
Unikaj śliwek, rodzynek, soku jabłkowego, śliwkowego, winogronowego i gruszkowego, produkty te mogą działać jak delikatny środek przeczyszczający. Sięgnij po owoce takie jak banany, arbuz i melon.
2
Unikaj żywności, która może wywoływać gazy i nie jest szybko trawiona i pochłaniana. Unikaj zatem kapusty, brokułów, kalafiora, karczochów i fasoli. Dopóki rozwolnienie nie ustąpi staraj się wybierać żywność lekkostrawną.
3
Trzymaj się z daleka od mleka i produktów mlecznych. Nabiał tylko nasila skutki biegunki. Wyeliminuj ze swojej diety laktozę, do czasu, aż rozwolnienie nie minie.
4
Unikaj surowej żywności. Zacznij gotować warzywa na parze lub jedz gotowe warzywa z puszki. Przed nałożeniem na talerz upewnij się, że mięso jest miękkie i całkowicie ugotowane. Ogranicz ilość czerwonego mięsa.
5
Unikaj napojów i żywności, które mogą wywołać lub nasilić rozwolnienie, takich jak kawa, alkohol, napoje gazowane, słodycze, słodkie napoje oraz bardzo ostre potrawy.
6
Jeśli jesteś za granicą unikaj nieprzegotowanej wody. Kupując wodę mineralną zawsze sprawdzaj czy zakrętka nie była wcześniej odkręcana. Nie jest za granicą surowych owoców ani warzyw. Wybieraj wyłącznie produkty gotowane lub dobrze usmażone. Miej na uwadze, że kostki lodu dodawane do napojów robione są zwykle z nieprzygotowanej wody - unikaj zatem lodu jak ognia!
7
Unikaj nadmiaru błonnika w diecie. Dla ogólnego dobrego stanu organizmu powinieneś dodać jego niewielką ilość do swojej diety, jednak nie należy go nadużywać. Jego nadmiar powoduje biegunkę. Podczas rozwolnienia unikaj wszelkich produktów z błonnikiem.
8
Dodaj trochę brązowego ryżu do swojej diety. Ryż ten znany jest z pochłaniania bakterii i jednocześnie ulega szybkiemu strawieniu. Jego spożycie powoduje zmniejszenie objawów rozwolnienia.
9
Podczas rozwolnienia pij dużo wody, aby nie odwodnić organizmu. Pij co najmniej osiem szklanek wody dziennie. Jeśli nie czujesz się zbyt dobrze, wypicie takiej ilości wody może okazać się naprawdę trudne. Musisz jednak to zrobić, aby zatrzymać rozwolnienie.
10
Odpocznij trochę. Dasz czas swojemu ciału na odnowę.
11
Myj ręce po każdym wypróżnieniu. Zmniejszysz w ten sposób ryzyko przeniesienia patogenów na innych.
12
Udaj się do apteki. Farmaceuta z pewnością pomoże ci wybrać odpowiedni lek.
13
Jeśli rozwolnienie nie ustępuje, koniecznie skonsultuj się z lekarzem
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

matylda33
11.01.2011
Znam ten ból,biegunka podróznych moze niezle wybić nas z czaru urlopu.
Dlatego ja juz nauczona doświadczeniem zawsze teraz zabieram ze soba enterol,który pierwszy raz uratował mnie od tej przykrej przypadłości.
pinka
25.08.2010
Nikt nie lubi biegunki, jest taka mało elegancka. Ja strasznie się bałam że to paskudztwo dopadnie mnie na wakacjach. Bałam się nie bólu, ale tego jak to ukryje przed moim chłopakiem. Wspólny pokój hotelowy, jeden kibelek i taka mało romantyczna sytuacja. Dziękuje mojej koleżance że zmusiła mnie do brania probiotyku. Łykałam multilac ( sprawdza się w tropikach bo nie wymaga trzymania w lodówce) przed wyjazdem i później w trakcie i na szczescie problem sam się rozwiązał a chłopak nie uciekł :-)