Urlop na Mazurach

Dlaczego warto wybrać się na Mazury?
Włóczykij - specjalista Tipy.pl

Na Mazury warto przyjechać o każdej porze roku: jesienią, by zachwycić się grą kolorów drzew odbijających się w wodzie, zimą, by przemierzać przestrzeń pustą i bezkresną, wiosną, by poczuć pełnię życia, latem, by cieszyć się kąpielami w jeziorach i wędrówkami po lasach. Do tego bezustannie przybywa tu atrakcji. Mazury są idealnym miejscem dla dzieci, na pewno nie będą się nudzić, jeżeli planujecie rodzinny wyjazd.
1
Atrakcje

Jeszcze kilkanaście lat temu Bełdany były tylko jednym z licznych jezior, dziś na jego brzegu rozpościera się Galindia, osada drewnianych rzeźb. Nieopodal Węgorzewa czeka Republika Ściborska, gdzie można poznać tajemnice psich zaprzęgów oraz kulturę Indian i Eskimosów, zaś Wilczy Szaniec, czyli dawna wojenna Kwatera Hitlera w Gierłoży koło Kętrzyna, to obowiązkowy punkt zwiedzania dla miłośników historii. W sezonie największe oblężenie przeżywają Mikołajki i Giżycko, gdzie latem króluje country.

Natomiast w marinie w Sztynorcie rozbrzmiewają żeglarskie szanty i opowieści. Warto też zajrzeć do Kosewa, by stanąć oko w oko z jeleniami, lub odwiedzić stację badawczą PAN w Popielnie i poznać życie i zwyczaje bobrów. A jeszcze czekają śluzy Kanału Mazurskiego, wspaniałe krzyżackie zamki i dziesiątki artystycznych imprez. Ostrzegamy: kto raz złapie mazurski bakcyl, może się już nigdy od niego nie uwolnić!
2
Żyło tu plemię Galindów

Od V w. p.n.e. do XIII w. n.e. tereny w okolicach Mikołajek zamieszkiwało bitne plemię bałtyckie Galindów (któremu przypisuje się m. in. zabicie św. Wojciecha). Obecnie w Puszczy Piskiej, w Iznocie, odrodziła się pamięć o nich – stworzono osadę Galindów. Wiedzie niezwykłą drogą wzdłuż drzew wstawionych korzeniami do góry, zaś przybyszy śledzą poważne spojrzenia drewnianych wojów.
3
Kajakowe spływy Krutynią

Szlak kajakowy Krutyni przebiega przez Puszczę Piską, a od Jeziora Mokrego także przez Mazurski Park Krajobrazowy. Jedną z ciekawostek na szlaku jest 1,5-kilometrowy odcinek rzeczki Sobiepanka (niedaleko Sorkwit), której nurt może płynąć w obie strony.
4
Święta Lipka

We wspaniałej barokowej bazylice w Świętej Lipce koło Kętrzyna można podziwiać organy z poruszającymi się figurami aniołów.
?

Wskazówki
Najłatwiej dojechać tu samochodem, autobusem lub pociągiem z kilkoma przesiadkami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane