Jak uniknąć wojska?

Jak uniknąć wojska?

PaszkoPaszko - specjalista Tipy.pl
Wielu młodych ludzi stara się za wszelką cenę uniknąć służby wojskowej. Każdy z nich ma swój sposób, by to osiągnąć. Młodzi ludzie, którzy nie chcą zmierzyć się z tym wyzwaniem próbują coraz to nowszych sposobów na ominiecie tej przykrej konieczności. Przeczytaj poniższe wskazówki, być może wśród nich znajdziesz sposób na to, co zrobić, by uniknąć wojska.
P

* Odrobina kreatywności
* Umiejętności aktorskie

1
Uszczerbek na zdrowiu spowoduje, iż komisja wojskowa uzna cię za osobę nie zdolną do pełnienia służby wojskowej. Nie popadaj jednak w skrajności. Nie musisz bowiem odcinać sobie od razu ręki czy nogi. Wystarczy, że udowodnisz komisji, że posiadasz problemy ze wzrokiem czy słuchem. Osoby w problemami kręgosłupa również posiadają taryfę ulgową.
2
Rozpocznij studia. Osoby, które podejmują naukę są zwolnione z pełnienia służby wojskowej. Nie musisz studiować niczego trudnego, zapisz się na pierwszy lepszy kierunek. Nikt nie każe ci się pilnie uczyć, ale musisz dbać o to, by zdać wszystkie egzaminy. W przeciwnym wypadku zostaniesz skreślony z listy studentów i wojsko zacznie się o ciebie upominać.
3
Wyjedź na jakiś czas za granicę. Jeśli nie będzie cię w kraju, nie będziesz otrzymywał listów z Wojskowej Komisji Uzupełnień i nie będziesz mógł na nie odpowiedzieć. Jeśli nie odbierzesz listu, nie mogą żądać od ciebie wstawienia się na komisję czy po bilet.
4
Udowodnij, że masz chorobę psychiczną. Jeśli uzyskasz taka diagnozę, możesz być pewny, że nikt się już o ciebie nie upomni. Nikt bowiem nie powierzy broni ani drogiego sprzętu w ręce osoby upośledzonej psychicznie. Orzeczenie to musi jednak wydać lekarz specjalista. Będziesz musiał się bardzo starać.
5
Udowodnij, że jesteś jedynym żywicielem rodziny. Jeśli masz żonę i dziecko, twoje szanse na pójście do wojska są niewielkie. Muszą oni bowiem liczyć się z tym, że odbierają rodzinie kogoś, kto pracuje na jej utrzymanie.
6
Jeśli stawiłeś się na komisję i otrzymałeś kategorię A, zawsze możesz się odwołać. Zawsze odwołuj się do kogoś, kto postawiony jest szczebel wyżej, niż osoba która wydała opinię. Udowodnij, że należy ci się inna kategoria. Powiedz czego komisja nie wzięła pod uwagę. Działanie to nie zawsze przynosi efekty, ale przecież warto spróbować.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Aha
09.12.2014
To z chorobą psychiczną to najgorszy pomysł, którym można zrujnować sobie życie, gdyż wojsko wystawi ci odpowiedni papier z zatwierdzeniem choroby, a nikt nie przyjmie do pracy osoby chorej na umyśle...