uwodzenie zapachem

Jak uwodzić zapachem?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Zalotne spojrzenie, nieskazitelna cera, jedwabiste włosy, a może zgrabne nogi? Do budowania erotycznego napięcia potrzebujemy jeszcze wyjątkowego zapachu. Podobno aby zwiększyć swoje notowania u mężczyzn, powinnyśmy używać prostych, kwiatowo-owocowych perfum i nie silić się na wyszukane aromaty. Choć takie stwierdzenie wydaje się sporym uproszczeniem, to rolę zapachu w sztuce uwodzenia trudno przecenić. Pozostaje pytanie za sto punktów: jakie nuty rzucą mężczyzn na kolana, a którym nie będą mogły oprzeć się kobiety?
1
Nie ma prostej recepty

Niestety, prosta recepta nie istnieje. Chociażby dlatego, że na różnych osobach te same perfumy będą pachniały inaczej. Każdy z nas ma na ciele niepowtarzalną kompozycję molekuł, na którą składa się inny zestaw bakterii wydzielanych wraz z potem. To one właśnie wpływają na ostateczne odczuwanie perfum. Naukowcy z uniwersytetu w Pradze dowiedli, że kobiety instynktownie wybierają kompozycje podkreślające naturalną woń ich skóry, a tym samym wzmacniają „chemiczny komunikat” wysyłany do mężczyzn. Na jego atrakcyjność ma również wpływ to, w jakiej fazie cyklu jesteśmy. Czescy uczeni udowodnili, że nasz zapach postrzegany jest przez mężczyzn za najbardziej pociągający, gdy znajdujemy się w fazie owulacji.
2
Co nas kręci, co nas podnieca

Za bezkonkurencyjny afrodyzjak większość badaczy uważa zapach naszego ciała, którego – jako że jest niepowtarzalny – nie da się zamknąć w żadnym flakonie. Na naszą wyobraźnię działają za to konkretne nuty stworzone w perfumiarskich laboratoriach. Jakie według mężczyzn są najbardziej zmysłowe? Młodsi (20-30 lat) odpowiadają, że lubią nuty delikatne, a zapytani o konkretne wymieniają cytrusowe i brzoskwiniowe. Z kolei starsi (30+) doceniają wanilię, kwiat lotosu, a nawet czekoladę i kokos. Okazuje się, że ich opinie nie odbiegają zbytnio od wniosków, do których doszli naukowcy zajmujący się wpływem zapachów na nasze życie. Dr Alan Hirsch z amerykańskiej Fundacji do spraw Badań nad Smakiem i Zapachem określił aromaty, które najczęściej podniecają mężczyzn. Na jego liście znalazły się: wanilia, cynamon, konwalia i miód, ale też spora liczba mężczyzn (28 proc.) wskazała owoce: melony, pomarańcze, truskawki, a jedna piąta wybrała lekkie, kwiatowe wonie.

Skąd taka popularność nut słodkich i owocowych? Apetyczne aromaty wywołują wspomnienia z dzieciństwa, kojarzą się z pozytywnymi emocjami. A one zwiększają nasze poczucie bezpieczeństwa, pomagają pozbyć się oporów i dać się ponieść zmysłom – dodaje naukowiec. Istnieje też teoria, zgodnie z którą ktoś, kto używa nut „smacznych”, stwarza wyobrażenie, że jest kimś doskonałym „do schrupania”. Lista składników o zmysłowej wymowie jest długa, ale na szczęście oprócz tych powszechnie uważanych za kuszące istnieją też takie, które trafią w gust akurat tej jednej, wybranej osoby.
3
Wytrawna kusicielka…

…pamięta o umiarze. Większość mężczyzn przyznaje, że nie przepada za scałowywaniem zapachu z szyi, karku czy dekoltu.

…nie miesza sama gotowych kompozycji, bo w rezultacie powstanie trudny do zniesienia koktajl. Lepiej zdać się na perfumiarzy, którzy znają tajniki tworzenia woni.

…perfumuje również włosy, które są doskonałym nośnikiem zapachu. Żeby wniknęła w nie woń perfum, po umyciu głowy rozcieramy kilka kropel na potylicy, a potem przeciągamy dłonią po włosach.
4
Zapach niejedno ma imię

Perfumy czy woda toaletowa to niejedyne wcielenie zapachu. Teraz większość firm proponuje całe linie kąpielowe, w których oprócz tradycyjnego balsamu znajdziemy tak wyszukane kosmetyki, jak: puder do ciała, olejek, masło czy mgiełka do włosów.

Stężenie substancji zapachowych jest w nich dużo mniejsze niż w perfumach, a to pozwala na śmiałe dozowanie kosmetyku. Jeśli spryskamy perfumami skórę posmarowaną wcześniej balsamem z tej samej linii, to zapach utrzyma się dłużej.

By woń była bardziej odczuwalna, warto przed wtarciem w ciało rozgrzać kosmetyk w dłoniach. Nie masz czasu na celebrowanie rytuałów? Wybierz olejek do ciała w sprayu, który będzie również świetną bazą utrwalającą woń perfum.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane