papierówki

Jak przechować papierówki na zimę?

grazyna2grazyna2 - specjalista Tipy.pl
papierówki
1 z 4
Zerwałeś mnóstwo papierówek, bo jabłoń bardzo obrodziła i teraz masz problem? Na pewno nie uda się przechować tych jabłek w piwnicy, bo zgniją. A szkoda, bo są bardzo smaczne i soczyste, żal patrzeć jak szybko zaczynają się psuć. Nie jesteśmy ich w stanie wszystkich zjeść. Co zrobić? To bardzo łatwe - zapoznaj się z tą poradą.
P

jabłka - papierówki, słoiki z zakrętkami, tarka, kocioł do zagotowania, nóż, miska, cukier

1
zagotowane papierówki = kompot z jabłek
Kompot lub deser.

Po prostu obierz jabłka ze skórek i pokrój. Włóż do słoików i przez 15 minut podgotuj. Takie słoiczki pełne jabłek możesz wykorzystać jako kompot albo po prostu deser.
2
zagotowane starte papierówki
Starte jabłka do ciast i deserów.

Obierz jabłka i zetrzyj na tarce. Następnie włóż do słoików i gotuj około 15 minut. Tak przygotowane jabłka są znakomite do jabłecznika albo po prostu do konsumpcji. Zimą przypomną o wspaniałościach lata.
3
pyszny dżem z papierówek
Dżem jabłkowy.

Możesz też zrobić dżem. Obierz jabłka, pokrój i gotuj w garnku do rozpuszczenia, co parę minut mieszając. Gotowanie trwa mniej więcej 10 minut - jabłka są miękkie i kruche, więc proces przebiega szybciutko. Możesz dodać cukru do smaku. Powstanie pachnący dżemik, który nada się na kanapki albo też do ciasta.

Jeśli chcesz zostawić dżem na zimę, to gorący ponakładaj do słoików, zamknij je i odwróć do góry dnem.
!

Uwaga!
Słoiczki z jabłkami najlepiej przechowywać w spiżarni, w chłodnym miejscu.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane