piękne włosy

Domowe kuracje dla różnych rodzajów włosów

szyszunia - specjalista Tipy.pl
piękne włosy
1 z 5
Przywracają pasmom blask oraz pomagają na dłużej zachować ich świeżość i puszystość. Przekonaj się sama, jak działają mikstury z roślin, miodu i oliwy! Naturalne kosmetyki często poprawiają wygląd włosów już po pierwszym zabiegu. Jednak najlepsze rezultaty osiągniesz, stosując mikstury regularnie, co kilka dni przez około 6 tygodni. Wybierz więc zabiegi odpowiednie dla twojego rodzaju pasm, daj im odpocząć od suszarki i postaraj się zrezygnować z produktów do stylizacji. Po takiej terapii twoje włosy odżyją!
1
miód
Przesuszone? Nawilżamy!

Miodowy kompres
Do 1/2 szklanki miodu dodaj 2 łyżki oliwy. Wmasuj w wilgotne pasma. Po 20 minutach umyj włosy jak zwykle. Gdy włosy są bardzo suche, dodaj do maski bogate w białko zmiksowane awokado.

Płukanka z pomarańczy
Zalej wrzątkiem skórki z dwóch pomarańczy i gotuj 5–10 minut w 2 litrach wody. Ostudź napar i wypłucz umyte włosy.

Okład majonezowy
1 żółtko mieszaj z 4 łyżkami oleju i 6 kroplami cytryny, aż uzyskasz konsystencję majonezu. Wmasuj w suche włosy, owiń folią. Po godzinie zmyj delikatnym szamponem.

Maska bananowo-jogurtowa
Zmiksuj 1 banan, 3 łyżki jogurtu naturalnego i 3 łyżki miodu. Domieszaj pół łyżeczki olejku kokosowego i parę kropel cytryny. Nałóż maskę na włosy na pół godziny, po tym czasie włosy umyj.
2
Tłuste? Odświeżamy!

Warzywna mikstura
Wymieszaj po 2–3 łyżki soku wyciśniętego ze szpinaku, świeżej kapusty i cytryny. Mieszankę wcieraj w skórę głowy przez 5 minut. Owiń włosy folią, a następnie ręcznikiem. Po 20 minutach spłucz miksturę ciepłą wodą i umyj włosy delikatnym szamponem. Zabieg stosuj raz w tygodniu.

Tonik ziołowy
Wymieszaj po łyżeczce suszonego tymianku, rozmarynu, skrzypu polnego i szałwii. Zioła zalej 3/4 litra wrzącej wody. Odczekaj do ostygnięcia, przecedź napar. Mikstury używaj do ostatniego płukania umytych włosów.

Papka z drożdży
Rozgnieć kostkę drożdży i dodaj pół szklanki mleka. Wymieszaj i nanieś na skórę głowy na pół godziny. Owiń włosy folią. Następnie umyj je delikatnym szamponem. Stosuj 1–2 razy w tygodniu. Drożdże zawierają witaminy z grupy B, które hamują przetłuszczanie i odżywiają cebulki włosów.
3
gruszka
Przerzedzone? Wzmacniamy!

Eliksir gruszkowy
4 łyżeczki suszonych liści gruszy (do kupienia w sklepie zielarskim lub aptece) zalej 4 szklankami wrzątku. Gdy napar ostygnie, przecedź go i płucz nim włosy po umyciu. Uwaga, płukanka gruszkowa może przyciemnić włosy!

Wywar ze skrzypu
4 łyżeczki ziela skrzypu zalej litrem wody. Powoli doprowadź do wrzenia. Ostudzonym wywarem płucz włosy umyte odpowiednim szamponem.

Sok z czarnej rzodkwi
Wrzuć do sokowirówki dwie czarne rzodkwie (lub zetrzyj je na drobnej tarce i odciśnij sok przez ściereczkę). Wetrzyj płyn w skórę głowy i we włosy. Głowę owiń folią i ręcznikiem na 1–2 godziny. Umyj włosy wzmacniającym szamponem.
4
oliwa
Z łupieżem? Oczyszczamy!

Pachnąca oliwka
Wymieszaj 2 łyżki soku z cytryny, 2 oliwy z oliwek oraz 2 wody. Wmasuj miksturę w wilgotną skórę głowy. Po 20 minutach zmyj ją z włosów szamponem przeciwłupieżowym. Kwaśny sok pomoże oczyścić skórę głowy z płatków łupieżu, oliwa zaś ją natłuści.

Cytrynowe nacieranie
Połówką cytryny masuj skórę głowy przez 10 minut. Umyj włosy szamponem przeciwłupieżowym. Stosuj przed każdym myciem.

Napar z pokrzywy
4 łyżki suszonych liści pokrzywy zalej litrem wrzątku. Gdy napar wystygnie, wypłucz włosy po umyciu szamponem. Uwaga, nie używaj świeżych pokrzyw, bo lekko barwią włosy na zielono.

Miętowy ocet
Garść liści mięty zalej 1 szklanką octu owocowego i 2 szklankami przegotowanej wody. Całość podgrzewaj przez 10 minut (nie gotuj!) i przecedź. Tonik wcieraj we włosy na 10 minut przed każdym myciem. Przechowuj go w lodówce.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane