krupnik

Jak ugotować krupnik?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Proponuję pyszny polski krupnik, którym zachwycisz niejednego smakosza. Wymaga wprawdzie trochę czasu i "serca" oraz umiejętności, ale smak będzie nieoceniony. Poniżej podaję krok po kroku instrukcję gotowania krupniku.
P

* 20 dkg kości,
* 1 dkg suszonych grzybów,
* 25 dkg włoszczyzny,
* 10 dkg grubej kaszy perłowej,
* 2 litry wody,
* 25 dkg ziemniaków,
* 4 dkg masła,
* 1-2 liście laurowe,
* 1-2 ziarenka ziela angielskiego,
* 1 łyżka siekanego koperku i natki pietruszki,
* Sól

1
Namocz grzyby w przeddzień ich gotowania, najlepiej zalać wodą na noc. Następnego dnia ugotuj grzyby dodając do gotowania kości i włoszczyznę. Przecedź zatrzymując wywar i resztę składników.
2
Ugotowane warzywa i grzyby po przestygnięciu pokrój w paski i odłóż. Kaszę opłucz, zalej 1/2 litra zimnej wody i "rozklej" dodając do gotowania 2 dkg masła.
3
Obierz i pokrój w kostkę ziemniaki i ugotuj je w wcześniej ugotowanym wywarze. Następnie dodaj ugotowaną kaszę i pokrojone grzyby i warzywa. Posól do smaku. Dodaj ziele i liść laurowy.
4
Dołóż resztkę masła, natkę pietruszki i koperku. Możesz podprawić krupnik surowymi żółtkami lub śmietaną.
5
Jeśli nie lubisz rozklejonej kaszy wsyp ją do gorącego wywaru i ugotuj. Do tego samego wywaru na koniec gotowania kaszy dodaj kostki ziemniaków. Gotuj na małym ogniu, uważając aby zupa nie przywarła do dna garnka.
6
Możesz również ugotować swój krupnik na podrobach z drobiu. Jak będą miękkie wyjmij je, obierz, pokrój w grubą kostkę i wrzuć powrotem do zupy.

Powiązane porady

zupa z kurczakiem
zupa czosnkowa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane