ciasto na pierogi

Jak zrobić ciasto na pierogi?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Pierogi mogą mieć przeróżne nadzienie, mięsne, z kapusty, grzybów, mogą to być ruskie pierogi lub pierogi na słodko z serem. Jakiekolwiek wybierzesz potrzebujesz zrobić odpowiednie ciasto do nadzienia. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić dobre ciasto na pierogi i jak je gotować gdy już są nadziane.
P

* 3 szklanki mąki,
* 3/4 szklanki wrzątku,
* 1/3 szklanki zimnej wody,
* 1 jajko,
* sól do gotowania pierogów (około 1 łyżka)

1
Mąkę zalej wrzątkiem a później zimną wodą, dobrze wymieszaj i przykryj. Odstaw na bok na 20 minut.
2
Dodaj do ciasta żółtko, dobrze wymieszaj, ugnieć, przykryj i znów odstaw na 20 minut.
3
Ciasto znów wyrób, wałkuj na cieniutki placek i wykrawaj kółka na pierogi (najlepsza jest do tego szklanka).
4
Na środek każdego krążka kładź nadzienie, następnie składaj na pół i zlepiaj brzegi "szczypiąc" palcami dookoła brzegi ciasta. Ważne jest aby nadzienie nie dostało się między zlepiane brzegi, ponieważ ciasto nie sklei się dobrze, łatwo się rozklei podczas gotowania, a twoje nadzienie wypłynie.
5
Zlepione pierogi układaj na deseczce oprószonej mąką. Przykryj je czystą lnianą ściereczką lub serwetką aby nie wyschły.
6
Zagotuj w garnku wodę. Najlepiej jeśli rondel będzie maksymalnie płaski. Dodaj soli (na litr około 1 łyżeczkę). Wrzucaj pierogi na wrzątek. Nie wrzucaj jednorazowo za dużej ilości pierogów. Zaraz po wrzuceniu pierogów przemieszaj je delikatnie drewnianą łyżką - dzięki temu nie przywrą do dna.
7
Przykryj i zagotuj. Odkryj gdy podpłyną w górę i pogotuj jeszcze 2-3 minuty. Wybieraj łyżką cedzakową i wykładaj na ogrzany półmisek. Na patelni roztop masło, dodaj bułkę tartą. Polej pierogi i podawaj na stół.

Powiązane porady

Placuszki z kalafiora
Kalafior panierowany
Purre ziemniaczane

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

emamina
29.11.2011
Robie takie samo ale bez jajka-zawsze wychodzi :)Z jajkiem wychodzi twardsze ciasto-zalezy kto co woli :)
ulala
08.11.2011
do dupy z takim przepisem
gos
01.10.2011
pierogi pękaja bo ciasto jest zbyt cienkie albo za dlugo gotujesz :)
#3567
21.06.2010
Proszę o poradę.Dleczego pierogi pękają podczas gotowania?
Jakiego składnika jest za mało?
Proszę o odpowiedź na adres e-mail:rates1@wp.pl