wino domowej roboty

Jak zrobić wino z dzikich jagód?
ArianArian - specjalista Tipy.pl

Lubisz wino, chciałbyś wypróbować swoich sił w jego robieniu? Nic prostszego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić domowe wino z dzikich jagód. Będziesz mógł nim urzec podniebienia przyjaciół i swoje.
P

* Gąsior do wina,
* Puste butelki na gotowe wino,
* Lejek z szerokim odpływem,
* Gazę duże płachty.

1
Oczyść zebrane jagody, odrzuć niedojrzałe. Podziel jagody na 2 -3 porcje. Przygotuj z gazy worki, do których włóż jagody. Każdy worek zawiąż szczelnie i włóż do wiaderek.
2
Nalej około 6 litrów wody do garnka, dosyp 2,7 kg cukru i postaw na kuchence aby się grzało. Cały czas mieszaj aby cukier się rozpuścił. Woda nie musi się zagotować, wystarczy jeśli się zagrzeje. Zdejmij garnek z gazu jeśli cukier się rozpuścił.
3
Pognieć jagody w workach. Możesz to zrobić tłuczkiem lub innym wybranym urządzaniem, które ułatwi ci zadanie. Jagody cały czas mają być w związanych workach. Do każdego wiaderka wlej przygotowaną wodę z cukrem. Dodaj 2 łyżeczki mieszanki kwasu gronowego, cytrynowego i jabłkowego i 3 łyżeczki drożdży. Następnie dodaj galon wody. Przykryj wiaderka i pozostaw aż mikstura wystygnie.
4
Dodaj do wystudzonej mieszanki 3 zgniecione tabletki dwusiarczynu sodu lub potasu zamieszaj całość, przykryj i pozostaw na 12 godzin. Następnie dodaj 1,5 łyżeczki pektyny dobrze całość zamieszaj i ponownie przykryj zostawiając na kolejne 12 godzin.
5
Po upływie 12 godzin wsyp do mieszanki jedno opakowanie drożdży winiarskich, dokładnie zamieszaj i ponownie zamknij szczelnie wieczka wiaderek.
6
Teraz dwa razy dziennie przez następne pięć dni odciskaj woreczki z jagodami i ponownie wkładaj do wiaderka i zamykaj je itd. Ta czynność pozwoli wydobyć z jagód ekstrakt. Następnie po 5 dniach odciśnij po raz ostatni woreczki z jagodami i wyjmij z wiaderek.
7
Pozostaw wiaderka z płynem na noc aby osad z jagód opadł na dno wiaderek.
8
Przygotuj gąsior, włóż lejek z kawałkiem gazy i wlewaj płyn z wiaderek. Gaza pomoże ci dokładniej oczyścić wino z osadów i ewentualnych kawałków owoców, które wydostały się z woreczków.
9
Załóż korek ze szklaną rurką, do której nalej łyżkę wody, aby blokowała dostęp powietrza. Odczekaj 7 dni, następnie odkorkuj i dolej wody. Zamknij ponownie i pozostaw na jeden miesiąc.
10
Po upływie miesiąca ponownie dolej wody, zamknij odczekaj dwa miesiące, znowu dolej wody i odczekaj trzy miesiące.
11
Zakończyłeś proces uzupełniania wody, teraz musisz odczekać jeszcze 3 miesiące i twoje wino będzie niemal gotowe do zlania. Spróbuj wino, może potrzebować trochę cukru lub miodu. Odstaw je na jeszcze tylko 10 dni i po upływie tego czasu już możesz zlewać wino do butelek. Jest gotowe, smacznego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane