pierogi z serem

Jak zrobić pierogi z serem?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Nie znam takiej osoby, która nie lubiłaby pierogów. Bez wątpienia najsmaczniejsze są te, które zrobimy same. Pierogi z serem są doskonałym daniem obiadowym, szczególnie dla dzieci. Ich zrobienie nie jest skomplikowane, wystarczy odrobina cierpliwości. Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, że takie pierogi niemalże same rozpływają się w ustach! Poniżej znajdziecie rewelacyjny, sprawdzony przepis na przepyszne pierogi z serem.
P

Nadzienie:
* 40 dkg sera białego (twarogu),
* 1-2 żółtka,
* Sól,

Ciasto:
* 35 dkg mąki,
* 1 jajo,
* Sól,
* 4 dkg masła do polania,
* Około 1/8 litra wody,

1
Ser zmiel w maszynce, dodaj do niego żółtka z jaja, sól i utrzyj. Nadzienie powinno być gęste. Jeśli chcesz pierogi z serem na słodko zamiast soli dodaj do sera cukru (oprócz cukru możesz dodać startej skórki pomarańczowej, rodzynek oraz bakalii).
2

Przygotuj ciasto według przepisu (ciasto na pierogi).

3
Formuj pierogi. Nie dodawaj do pierogów za dużo farszu ponieważ ser zwiększa swoją objętość podczas gotowania więc pierogi mogłyby popękać.
4
Gotowe pierogi wrzuć na osoloną, gotującą się wodę (1 łyżka soli na litr wody).
5
Zamieszaj i przykryj, jak podpłyną do góry odkryj i gotuj 2-3 minuty.
6
Wyłóż na ogrzany półmisek i polej roztopionym masłem lub masłem podrumienionym z tartą bułką. Możesz również polać je śmietaną.

Powiązane porady

racuchy z jabłkami
zapiekanka z cukinii
Placuszki z kalafiora

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
24.06.2013
Moim ulubionym farszem jest ser biały wymieszany z ziemniaczkami -wszystko to dokładnie pognieśc dodac usmażoną cebulkę -posolic ,popieprzyc i farsz gotowy.
Musk
04.01.2011
zajebiste pierozki