służba wojskowa

Jak dostać się do wojska?
PaszkoPaszko - specjalista Tipy.pl

Młodzi ludzie coraz częściej zastanawiają się czy nie wstąpić do wojska. Myśl ta staje się coraz bardziej popularna, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Jednak nie wszyscy wiedzą jak się do tego zabrać. Wojsko to nie zabawa. Wymagane jest bowiem odpowiednie wykształcenie, poziom umiejętności i kondycja fizyczna. Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak dostać się do wojska, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Przede wszystkim musisz spełniać podstawowe warunki przyjęcia. Żołnierzami mogą zostać bowiem tylko osoby posiadające obywatelstwo polskie, niekarane sądownie, które ukończyły 18 lat.
2
Kolejnym krokiem, który musisz podjąć, jest skompletowanie i dostarczenie odpowiednich dokumentów. Warunkiem dostania się do wojska jest wypełnienie wniosku, do którego należy dołączyć życiorys, odpis aktu urodzenia oraz oświadczenie o niekaralności, a także dokumenty potwierdzające uzyskanie wymaganego wykształcenia. Wszystkie dokumenty musisz złożyć w najbliższej jednostce WKU.
3
Złóż podanie do odpowiedniej Szkoły Podoficerskiej lub Centrum Szkolenia Wojsk. Czekaj na decyzje i wezwanie na badania i testy.
4
Po zbadaniu przez lekarzy i wydaniu oświadczenia o zdolności do pełnienia służby wojskowej, musisz przygotować się na test sprawności fizycznej.
5
Podczas testu sprawności fizycznej, komisja zbada twoją wytrzymałość, siłę oraz szybkość. Suma punktów, które zdobędziesz zadecyduje o ewentualnym przyjęciu.
6
Zainwestuj w naukę języków obcych. Wiele szkół tego wymaga. W niektórych przypadkach  znajomość ta decyduje o przyjęciu do szkoły wojskowej.
7
Jeśli pomyślnie przejdziesz wszystkie testy i próby, zostaniesz wcielony do wojska. Wystarczy teraz podpisać kontrakt i rozpocząć nową przygodę.
8
Jeśli nadal nie wiesz, co powinieneś zrobić lub nie wiesz jak się do tego wszystkiego zabrać, udaj się do najbliższej jednostki WKU. Uzyskasz tam wszystkie niezbędne informacje i dostaniesz wskazówki, co dalej robić.

Podobne porady

Komentarze (132)

* Pola wymagane

Waldemar
04.03.2019
KOBIET NIE POWINNI PRZYJMOWAĆ DO WOJSKA!!!
SKORO "SIĘ NIE NADAWAŁY" JAK WOJSKO BYŁO PRZYMUSOWE NIEPRZYJEMNE I ZA DARMO...TO JAK JEST DOBROWOLNE I ATRAKCYJNE, TO TEZ NIE POWINNO BYĆ DLA NICH MIEJSCA...
Obeznany
29.09.2018
Jeśli chodzi o Legie Cudzoziemska, to tam karanych też nie biorą, nie żyjemy 100 lat temu! Ale po zatarciu, uzyskawszy zgodę z MON (formalność, każdy dostaje) może isc
Tomek
01.05.2018
34 lata pracuje jako urzędnik państwowy po studiach kierunkowych - pedagogicznych ii żadnych innych kwalifikacji. jednak nudzi mnie juz ta praca. Na co moge liczyc w wojsku? czy jakbym zdał testy sprawnosciowo-psych. to z moim wykszt. dostanę się do wojska? co dalej po złożeniu dok. ?
ivan
19.03.2018
jubiler , jezeli dostales jakikolwiek wyrok niewazne czy w zawiasach czy nie to byles sadzony , to ze wyroku nie odsiadujesz nie znaczy ze go nie ma, a wyroki za dragi nie znikaja z zyciorysu, wiec mozesz sie z kariera w woju pozegnac chyba ze we francji w legionie, pozdro
Jubiler
06.02.2018
Witam , mam pytanie otóż potrzebne jest zaświadczenie o niekaralności , jednak gdy byłem karany za posiadanie zakazanych substancji lecz wyrok był tylko w zawiasach , nie byłem osadzony , czy mogę w ogóle nadal myśleć o służbie wojskowej , czy tez karany sądownie to również zdeprawowany przez prawo?
Patka
21.10.2017
Ile mniej więcej czeka się, od złożenia wszystkich papierów do wku, do zaczęcia zawodowej służby?? Na kwalifikacjach byłam w lipcu, a resztę dokumentów oddałam miesiąc temu...
Sebastian
08.09.2017
Jak dostać sie do wojska i co trzeba zrobic
OBI
28.10.2016
zając,wilk i niedzwiedz dostali wezwanie na odbycie służby wojskowej.zając obcioł sobie ucho,poszedł na komisję i go nie przyjeli do wojska.wilk złamał sobie nogę i też go nie przyjeli do wojska.niedzwiedz obcioł sobie jądra,poszedł na komisje i nie wraca.zaniepokojony zając i wilk poszli sprawdzić co się stało.podeszli pod jednostkę a przed jednostką zobaczyli niedzwiedzia powieszonego na drzewie a na nim karteczka.NIEPRZYJĘTY Z POWODU PŁASKOSTOPIA
autor12
02.09.2016
za moich czasów to sie ludzie wszystkiego łapali by do wojska nie iśc.
a teraz odwrotnie no cóż takie czasy ale dobże cieszy sie ze ludzie chca słuzyc ojczyznie
kk
29.08.2016
jeśli raz w wieku 14 lat byłam w sądzie za demoralizacje i dostałam upomnienie, to mam szanse aby dostać się do wojska?