służba wojskowa

Jak dostać się do wojska?

PaszkoPaszko - specjalista Tipy.pl
Młodzi ludzie coraz częściej zastanawiają się czy nie wstąpić do wojska. Myśl ta staje się coraz bardziej popularna, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Jednak nie wszyscy wiedzą jak się do tego zabrać. Wojsko to nie zabawa. Wymagane jest bowiem odpowiednie wykształcenie, poziom umiejętności i kondycja fizyczna. Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak dostać się do wojska, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Przede wszystkim musisz spełniać podstawowe warunki przyjęcia. Żołnierzami mogą zostać bowiem tylko osoby posiadające obywatelstwo polskie, niekarane sądownie, które ukończyły 18 lat.
2
Kolejnym krokiem, który musisz podjąć, jest skompletowanie i dostarczenie odpowiednich dokumentów. Warunkiem dostania się do wojska jest wypełnienie wniosku, do którego należy dołączyć życiorys, odpis aktu urodzenia oraz oświadczenie o niekaralności, a także dokumenty potwierdzające uzyskanie wymaganego wykształcenia. Wszystkie dokumenty musisz złożyć w najbliższej jednostce WKU.
3
Złóż podanie do odpowiedniej Szkoły Podoficerskiej lub Centrum Szkolenia Wojsk. Czekaj na decyzje i wezwanie na badania i testy.
4
Po zbadaniu przez lekarzy i wydaniu oświadczenia o zdolności do pełnienia służby wojskowej, musisz przygotować się na test sprawności fizycznej.
5
Podczas testu sprawności fizycznej, komisja zbada twoją wytrzymałość, siłę oraz szybkość. Suma punktów, które zdobędziesz zadecyduje o ewentualnym przyjęciu.
6
Zainwestuj w naukę języków obcych. Wiele szkół tego wymaga. W niektórych przypadkach  znajomość ta decyduje o przyjęciu do szkoły wojskowej.
7
Jeśli pomyślnie przejdziesz wszystkie testy i próby, zostaniesz wcielony do wojska. Wystarczy teraz podpisać kontrakt i rozpocząć nową przygodę.
8
Jeśli nadal nie wiesz, co powinieneś zrobić lub nie wiesz jak się do tego wszystkiego zabrać, udaj się do najbliższej jednostki WKU. Uzyskasz tam wszystkie niezbędne informacje i dostaniesz wskazówki, co dalej robić.

Podobne porady

Komentarze (126)

* Pola wymagane

Sebastian
08.09.2017
Jak dostać sie do wojska i co trzeba zrobic
OBI
28.10.2016
zając,wilk i niedzwiedz dostali wezwanie na odbycie służby wojskowej.zając obcioł sobie ucho,poszedł na komisję i go nie przyjeli do wojska.wilk złamał sobie nogę i też go nie przyjeli do wojska.niedzwiedz obcioł sobie jądra,poszedł na komisje i nie wraca.zaniepokojony zając i wilk poszli sprawdzić co się stało.podeszli pod jednostkę a przed jednostką zobaczyli niedzwiedzia powieszonego na drzewie a na nim karteczka.NIEPRZYJĘTY Z POWODU PŁASKOSTOPIA
autor12
02.09.2016
za moich czasów to sie ludzie wszystkiego łapali by do wojska nie iśc.
a teraz odwrotnie no cóż takie czasy ale dobże cieszy sie ze ludzie chca słuzyc ojczyznie
kk
29.08.2016
jeśli raz w wieku 14 lat byłam w sądzie za demoralizacje i dostałam upomnienie, to mam szanse aby dostać się do wojska?
Agata
18.07.2016
Są także kursy przygotowujące do wojska, mój kuzyn robił taki kurs w Elblągu - otrzymał certyfikat,który bardzo mu pomógł
Arturo992
06.06.2016
Witam. Jestem zameldowany w Gdyni a mieszkam w Koszalinie. Czy moge zlozyc dokumenty do WKU w Kolobrzegu czy musze do WKU w Gdyni ?
NN
06.06.2016
Dla wszystkich tych co chca isc do wojska, a nie moga w Polsce, zalecam Legie Cudzoziemska francuska(Legion Etrangere), potrzeba silnych, wytrzymalych chlopow, obojentnie karany w Polsce czy nie.
Also, intelektualista nie za bardzo.
Jezyk francuski musi byc na poziomie komunikacji, 18+.
Sluzba w korpusie elity, niebezpieczna, 5 lat minimum.
wroclaw pl
27.05.2016
czecs!
jestem z Ukrainy. teraz żyję wo Wroclawiu/ mam tu rodzine i
chciałby wstupic do polskiego wojska!!!
polakem narazie nie jestem ale mam staly pobyt co znace ze moge dostac obywatelstwo bez problemu!
znam Polski i Russkiy//
jest możliwość byc w Wojsky?
Hiyoshi
20.05.2016
jeśli dostałabym się do wojska czy jest możliwość przeniesienia do innego kraju? Chodzi mi przede wszystkim o kraje typu Korea Południowa lub Japonia bo znam nieco tamtejsze języki + oczywiście dobrze angielski.
zakładnik
12.05.2016
Mam kategorię "Z" (zakladnik). Czy moge się dostac do wojska?