brandy

Jak zrobić brendy domowym sposobem?
Kostek9Kostek9 - specjalista Tipy.pl

Brandy to innymi słowy destylowane wino. Możesz przemienić swoje ulubione wino w przepyszne brandy. Będzie niepowtarzalne, a przy tym będziesz się dobrze bawił.
P

* Ulubione wino

1
Wybór wina. Może to nie będzie najprostszy wybór, ale nie będziesz żałować, jeśli poświęcisz ulubione wino. Brandy możesz zrobić z każdego rodzaju wina, białego, czerwonego, różowego. Musisz jednak wiedzieć, że podczas procesu destylacji wino zmieni smak. Np. bogaty smakowo Merlot podczas destylacji utraci nieco ze swego mocnego, dębowego smaku. Aczkolwiek kwaskowy Cabernet Sauvignon Blanc podczas destylacji może stać się jeszcze bardziej kwaskowy.
2
Destylacja. Możesz zakupić aparat do destylacji lub wykorzystaj znane ci sposoby destylacji domowym sposobem.
3
Proces starzenia. Wino które poddałeś destylacji było poddane leżakowaniu, więc tak naprawdę nie ma specjalnej potrzeby leżakować otrzymane brandy. Jeśli jednak jesteś smakoszem smaków, nie zaszkodzi jeśli odłożysz otrzymane brandy na jakiś czas. A więc przygotuj butelkę, wymyj wrzątkiem i wlej do niej brandy. Oddestyluj taką ilość aby napełnić butelkę. Zamknij nowym korkiem i odłóż do leżakowania na minimum 3 miesiące.
4
Degustacja. Wreszcie nadszedł czas na degustację. Twoja brandy w niczym nie jest gorsza od tych markowych, sprzedawanych w sklepie - pochodzi bowiem z doskonałego wina. Przygotuj szklaneczkę i nalej brandy do niej i napawaj się jej cudownym smakiem i aromatem. Poczęstuj przyjaciół.
?

Wskazówki
* Destylacja może być niebezpieczna i nielegalna. Uważaj i nie rozgłaszaj wszem i wobec jeśli już ją wykonujesz.
* Ustawa z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie spirytusu, wyrobie i rozlewie wyrobów spirytusowych oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych. (Dz. U. z dnia 11 kwietnia 2001 r.) + wszystkie późniejsze jej zmiany oraz z Uchwały Sądu Najwyższego z dnia 30 listopada 2004 r. (I KZP 23/04). Grozi za to kara do 1 roku więzienia.
* Pod spodem zamieszczam link - wywarzanie alkoholu a prawo.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Stach
24.09.2015
Kur.a super!! Niezłą porada, tyle to ja wiem bez czytania tych bzdur. Straciłem kur.a 3 minuty swojego życia czytając ten śmieć. To jest poradnik dla blondynek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
wolek68
03.03.2015
Do butelki proponuje dorzucić płatki dębowe,będzie posmak jak by leżakowała w beczce :-)