figura po ciąży

Jak schudnąć po urodzeniu dziecka?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Przez dziewięć miesięcy nosiłaś pod swym sercem maleńką istotkę, urodziłaś ją i teraz jesteś szczęśliwą mamą kilkumiesięcznego szkraba. Martwi cię jednak to, że po ciąży pozostała pamiątka, którą codziennie oglądasz w lustrze: kilka nadprogramowych kilogramów. Chciałabyś je zrzucić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, które ci w tym pomogą.
1
Pamiętaj, że ciało kobiety po ciąży potrzebuje czasu, by wrócić do formy sprzed dziewięciu miesięcy. Dotyczy to zarówno rozciągniętej skóry brzucha, dodatkowych kilogramów, jak i kondycji fizycznej.
2
Kobieta, która nie karmi piersią, może rozpocząć dietę, ale nie powinna ona być zbyt restrykcyjna. Warto zacząć od uregulowania liczby posiłków – musi ich być pięć: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja (najpóźniej 3 godziny przed snem).
3
Najlepiej, żeby w jadłospisie znalazły się niskotłuszczowe produkty mleczne, warzywa, pieczone ryby i chude mięso. Aby osiągnąć sukces, trzeba zrezygnować z podjadania między posiłkami, sięgania po słodycze, picia słodkich soków.
4
Jeśli kobieta karmi piersią – nie jest to czas na odchudzanie. Musi natomiast racjonalnie się odżywiać, z myślą o potrzebach dziecka. Na szczęście, sama produkcja pokarmu pochłania sporo energii, jest więc duża szansa, że jeśli młoda mama będzie stosować zdrową dietę i regularnie karmić piersią, z czasem zgubi zbędne kilogramy.
5
Aktywność fizyczną po ciąży najlepiej zacząć od spacerów. Każdego kolejnego dnia niech będą coraz dłuższe i bardziej intensywne.
6
Jeśli masz odpowiedni wózek dla dziecka, możesz zacząć z nim biegać lub jeździć na rolkach. Gdy malec podrośnie, zabierz go na basen – to wzmocni jego odporność.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Helammm
18.06.2014
Ja schudłam, kiedy moje dziecko zaczęło chodzić :)