jak mieć więcej energii

Skąd wziąć energię do życia?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
jak mieć więcej energii
1 z 9
Wiosna za oknem, a może nawet lato już puka do twoich drzwi, a ty nie możesz się obudzić z zimowego snu? Wstajesz nieprzytomna, a przed zaśnięciem ratujesz się kolejną kawą? Nie tędy droga! Dzień zacznij od napoju energetycznego. Szklanka wody z miodem i cytryną błyskawicznie postawi cię na nogi. Miód to glukoza dostarczająca mózgowi energii, a cytryna oczyszcza z toksyn. Co jeszcze ci pomoże? Tego dowiesz się z artykułu.
1
sposoby na więcej energii - krok 1
Z owoców

Na śniadanie, zamiast kanapek z szynką, zjedz sałatkę owocową i jogurt. Raz na trzy dni zrób na podwieczorek sałatkę owocową: pokrój kiwi, pomarańcze, banany i gruszki. Dodaj łyżkę miodu.
2
sposoby na więcej energii - krok 2
Z kwiatów

Zieleń uspokaja nerwy i koi oczy. Wstaw do wazonu wiosenne kwiaty. Żółte żonkile wywołują radość i pobudzają do życia. Z kolei czerwone tulipany zachęcają do... walki. Zanim jednak w pracy na biurku ustawisz doniczki z roślinami, spójrz na liście – ważny bowiem jest ich kształt. Okrągłe, miękkie i cienkie (np. bluszcz, begonia, fiołek) łagodzą, natomiast liście twarde, ostre i szpiczaste (sansewieria, juka, agawa) prowokują do działania.

Równowagę najlepiej przywraca paproć nefrolepis. Zielistka z kolei poprawia humor i dodaje energii. Drzewko pomarańczowe lub cytrynowe wywołuje radość i dobry nastrój, a bluszcz nastraja optymistycznie. W biurze świetnie sprawdza się też stefanotis bukietowy – sprzyja współpracy…
3
sposoby na więcej energii - krok 3
Z muzyki

Zdaniem lekarzy doskonałym sposobem na pobudzenie jest muzyka. Aby jednak wpłynęła pozytywnie na układ nerwowy, powinna być rytmiczna (ale nie marsze pogrzebowe!) i dość głośna (aby nie wyprowadzić kolegów z równowagi, załóż słuchawki). Najlepsze są utwory, które zaczynają się powoli i stopniowo zwiększają tempo.
4
sposoby na więcej energii - krok 4
Z przypraw

W świetle najnowszych badań szafran, jedna z najdroższych przypraw świata, znakomicie poprawia humor i przywraca równowagę emocjonalną. Szczyptą szafranu możesz posypywać potrawy, a także dodawać go do napojów. W aptekach możesz kupić szafranowy tonik, który pije się po rozpuszczeniu w wodzie.
5
sposoby na więcej energii - krok 5
Z zapachu

Pokrój cytrynę, pomarańczę lub grejpfruta i odetchnij głęboko ich owocowym aromatem (pobudza produkcję norepinefryny, hormonu powiązanego z energią). Możesz także powąchać posiekane liście mięty albo rozmarynu lub wypić miętową herbatkę. Dobrym sposobem jest także żucie gumy miętowej lub ssanie cukierków. Naukowcy amerykańscy zauważyli, że aromat mięty pobudza i zwiększa koncentrację i motywację.
6
sposoby na więcej energii - krok 6
Z napojów

Wyeliminuj kawę, herbatę, czekoladę, czerwone wina i słodziki. Pij wodę (dodaj do niej cytrynę lub kilka listków świeżych ziół), zieloną herbatę lub herbatki owocowe. Przygotuj napój energetyzujący: łyżeczkę ziela pokrzywy, poziomki i owoców czarnego bzu zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj 15 minut.
7
sposoby na więcej energii - krok 7
Ze światła

Deficyt energii spowodowany jest często brakiem światła. W tygodniu ciężko się wyrwać z pracy, jeśli jednak w trakcie weekendu zdarzy się słoneczna pogoda, odłóż sprzątanie i nadrabianie zaległości i wybierz się na przechadzkę wystawiając twarz do słońca.
8
sposoby na więcej energii - krok 8
Ze... spokoju

Czasami w rozbudzeniu i dodaniu energii może pomóc, paradoksalnie, chwila spokoju. Będąc w ciągłym wysiłku czy hałasie, Twój organizm musi odpowiadać na sygnały z zewnątrz. Nawet 60 sekund przerwy od hałasu spędzone w ciszy, pomoże Ci odzyskać utraconą energię. Kilka długich i wolnych wdechów nieźle Cię „naładuje”.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Mariusz
18.06.2014
# ze sportu :) Właśnie sport daje mi energię na cały dzień i sprawia, ze chce mi się wstawać rano. Rano bieganie, po południu rower, a wieczorem siłownia albo basem... nie ma nic lepszego niż wysiłek fizyczny :)