czkawka

5 sposobów na czkawkę

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Pojawia się nagle i jest bardzo męcząca. To nieregularne, gwałtowne skurcze przepony i mięśni klatki piersiowej spowodowane podrażnieniem nerwu przeponowego. Może być to reakcja na zbyt pośpieszne jedzenie „na sucho”, przejedzenie powodujące rozciągnięcie żołądka, nadmiar alkoholu. Czkawka jest niegroźna. Ale, by nie osłabiać mięśnia sercowego, należy się jej pozbyć. Oto kilka sposobów.
1
Wstrzymaj oddech. Nabierz jak najwięcej powietrza do płuc. Wstrzymaj oddech tak długo jak potrafisz. Staraj się jednocześnie przełykać ślinę.
2
Zjedz łyżeczkę cukru. Kiedy organizm skupia się na przełykaniu, przepona wraca do normalnej pracy.
3
Połykaj lód. Pokrusz lód i staraj się połykać małe kawałeczki. Podobnie jak przy cukrze, sposób pozwala pokonać czkawkę.
4
Wypij wodę. Pochyl się do przodu i pij, sięgając ustami do przeciwległego brzegu szklanki. Możesz też wypić ją na jednym wdechu. Wstrzymywanie powietrza powoduje stężenie tlenku węgla w tkankach, a mózg skupia uwagę na przełykaniu płynu.
5
Klepanie po plecach. Wywołuje ono drgania, które pomagają przeponie powrócić do normalnego rytmu pracy.
!

Uwaga!
Kiedy czkawce towarzyszy ból brzucha, w klatce piersiowej, wzdęcia, wybierz się koniecznie do lekarza.

Powiązane porady

Joga
kamica nerkowa
meteopatia

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

katszu1@wp.pl
10.01.2017
Coca cola na czkawkę !!!!!!!!!! Jest zajebist a. !!!!!!!!!!