Niskokaloryczne przysmaki na lato, które nie zrujnują diety

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 12
Lato to szczególnie trudna pora dla osób na diecie. Kusi beztroską, pysznymi lodami, słodkimi, orzeźwiającymi napojami i pizzą na imprezach. Wyjątkowo trudno jest przetrwać całe wakacje nie dając się skusić na coś pysznego i niekoniecznie dobrego dla nas. Dieta nie oznacza jednak surowej dyscypliny i całkowitej rezygnacji z cieszenia się życiem. Są pewne sposoby na to, by lody z budki naprzeciwko zastąpić czymś lżejszym, znaleźć coś bezcukrowego do picia, co będzie jeszcze lepiej orzeźwiać i przygotować tak pyszną i zdrową pizzę, której zapragną nawet osoby nieprzebywające na diecie. Jeśli szukacie pomysłów na takie przysmaki, zapraszam do lektury tego małego poradnika i zaczerpnięcia inspiracji.
1
Owocowy tort

Planujesz imprezę i wypadałoby by pojawił się na niej tort, ale myślisz o nim tylko jak o niezdrowej, słodkiej bombie kalorycznej? Spróbuj zastąpić biszkopt z ogromną ilością tłustego kremu owocami. „Bazę” tortu zrobisz z trzech różnej wielkości, grubych plastrów arbuza. Udekoruj go dowolnymi, świeżymi owocami. Tort będzie prezentować się pięknie, będzie smaczny i pełen witamin.
2
Owocowe szaszłyki

Jeśli szaszłyk kojarzy Ci się z mięsem z grilla koniecznie trzeba to zmienić! Smaczne szaszłyki możesz wykonać z samych owoców. Będą pyszne i kolorowe. A jeśli już jesteś na imprezie z grillem możesz nabić na patyczek kawałki warzyw: pomidora, papryki, cukinii, kalafiora itp., posypać przyprawami i grillować. Będą smacznie i zdecydowanie mniej kaloryczne od ociekającego tłuszczem mięsa.
3
Koreczki i przekąski

Jeśli szukasz drobnej przekąski, spróbuj zrobić koreczki z zielonego ogórka i twarożku. Twarożek dopraw solą i pieprzem. Zielony ogórek pokrój w cieniutkie plasterki skrobaczką do warzyw. Nałóż na ogórka trochę twarożku i zawiń w rulonik. Jeśli ogórek się rozwija, zabezpiecz całość wykałaczką. „Koreczki” możesz udekorować żurawiną bądź gałązką koperku.
4
Deser

Zamiast słodkiego deseru, skuś się na pyszną sałatkę owocową. Najlepsza będzie taka z różnych owoców, ale jeśli nie masz ich pod ręką, wystarczy dosłownie jeden lub dwa rodzaje. Owoce do sałatki możesz powycinać foremkami do ciasteczek w dowolne kształty, by prezentowały się jeszcze lepiej.
5
Tosty

Jeśli masz ochotę na tosta, zamień chleb tostowy na pieczywo pełnoziarniste, a szynkę zamień na świeży szpinak, awokado i twarożek. Awokado połączone z serem i szpinakiem smakuje pysznie, a tost jest pełen ważnych wartości odżywczych.
6
Pizzerki

Jeśli masz w planach wieczór z koleżankami, zrezygnujcie z pizzy na rzecz zdrowszych i mniej kalorycznych pizzerek. Zamiast na tuczącym mącznym cieście, przygotujcie je na grubych plastrach cukinii bądź kabaczka. Posmarujcie je po prostu sosem pomidorowym, ułóżcie na nich swoje ulubione dodatki, posypcie tartym serem i upieczcie.
7
Woda smakowa

W sklepach coraz częściej kusi nas woda o smaku truskawek, cytryn, jabłek, limonek, czarnej porzeczki, żurawiny i coraz ciekawszych owoców. Wydawać by się mogło, że to nic złego, przecież woda jest zdrowa… Błąd! Butelkowana woda smakowa to najczęściej po prostu bezbarwny, słodzony napój. Ma niemal tyle samo cukru, co napoje gazowane. Zdecydowanie należy jej unikać. Zamiast tego lepiej do zwykłej wody mineralnej wrzucić plasterki owoców, kilka plastrów cytryny, ogórka, pomarańczy, limonki lub świeżej mięty. Osobiście najbardziej lubię wodę ogórkową. Naprawdę warto jej spróbować (odstaw wodę z plasterkami na jakieś pół godziny, żeby dobrze przeszłą smakiem dodatków)
8
Lody owocowe

Jeśli masz ochotę na lody owocowe, zrób je osobiście. Użyj do tego mango, kiwi i malin. Owoce rozgnieć na papkę, ułóż warstwami w kubeczku, wbij patyczek i zamroź. Masz zdrowe, bezcukrowe i pyszne owocowe lody w trzech smakach!
9
Pyszny deser

Jeśli masz ochotę na przekąskę w środku dnia, przygotuj łatwo i szybko pyszny, warstwowy jogurt naturalny. Nałóż odrobinę do wysokiej szklanki, wsyp pokruszone ciastko owsiane, nałóż znowu jogurt, następnie łyżkę wiśniowego dżemu (wybierz ten niskosłodzony), kolejną warstwę jogurtu i granolę na wierzch. Możesz do tego dodać świeże owoce np. jagody lub maliny.
10
Lody jogurtowe

Z jogurtu naturalnego, granoli i owoców możesz też zrobić pyszne lody! Jeśli chcesz, możesz zamrozić jogurt z przepisu powyżej lub zrobić własny.
11
Arbuzowe lody

Najprostszym sposobem na niskokaloryczne bezcukrowe lody jest po prostu pokrojenie arbuza na kawałki, nabicie ich na patyczki i zamrożenie. Łatwo, szybko i smacznie!
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane