uszy psa

Jak czyścić psu uszy?

okla555okla555 - specjalista Tipy.pl
Czyszczenie uszu dla psów jest bardzo ważne. Co właściciel psa powinien zrobić chcąc zadbać o uszy pupila? Często sprawdzać stan uszu oraz przynajmniej raz w tygodniu czyścić je. Poniżej znajdziesz porady jak to zrobić.
P

* Nożyczki chirurgiczne z zatrzaskiem lub coś czym łatwo będzie złapać włosy.
* Specjalny puder do pielęgnacji uszu.(opcjonalnie)
* Preparat do czyszczenia uszu.(opcjonalnie)
* Waciki do czyszczenia, nie używa się patyczków do uszu bo łatwo zsuwa się z nich wata.
* weterynarz (opcjonalnie)

1
Usuwanie włosów z ucha. Można to zrobić przy pomocy nożyczek chirurgicznych lub palcami. Jeśli robisz to palcami, przyda ci się puder do pielęgnacji uszu. Włosy wyrywaj małymi ilościami, tak aby sprawiać jak najmniej bólu dla psa.
2
Usuwanie brud z płatu ucha. Ucho należy wyczyścić na zewnątrz. Najlepiej przetrzeć je wilgotną szmatką, a potem wytrzeć do sucha. Uważaj, żeby nigdy nie dopuścić, aby woda nalała się do ucha.
3
Jeżeli z wewnętrznym uchem nic się nie dzieje pozostawmy je samym sobie, ale gdy z wewnątrz wydobywa się nieprzyjemny zapach możemy wyczyścić uszy płynem. Do każdego płynu powinna być instrukcja jak go użyć bo nie wszystkie preparaty są takie same i nie wszystkimi czyści się tak samo.
?

Wskazówki
* Jeżeli nie masz odwagi by wyczyścić psu uszy zgłoś się do lekarza weterynarii.
* Są rasy, którym szczególnie zwraca się uwagę na uszy, gdyż mają tendencje do zapalenia np.pudel.

!

Uwaga!
* Nigdy nie używajmy preparatów do czyszczenia gdy pies ma zranione ucho.

Powiązane porady

Pies z kością
groomer
Pies sprząta za sobą kupę

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane