ból po wyrwaniu zęba

Co robić po wyrwaniu zęba, żeby uniknąć powikłań?
interion - specjalista Tipy.pl

Wyrwanie zęba nie jest takie straszne jak mogłoby się wydawać. Najgorsze jest to, co może cię czekać, jeśli nie zadbasz odpowiednio o ranę, która pozostanie po usunięciu zęba. Jednym z możliwych powikłań jest tzw. suchy zębodół. To dolegliwość spowodowana przez nieutworzenie się lub rozpad skrzepu, który powinien powstać po ekstrakcji zęba. W miejscu tym może dojść np. do bolesnego zapalenia zakończeń nerwowych. Żeby uniknąć tego i innych powikłań dowiedz się co robić, gdy ząb zostanie usunięty.
1
Przez pół godziny po zabiegu przygryzaj tampon umieszczony w miejscu usunięcia zęba (niewielkie krwawienie może występować nawet przez kilkanaście godzin).
2
Przez 2 godziny nic nie jedz, ani nie pij. Zakaz spożywania gorących potraw, palenia, picia alkoholu i płukania jamy ustnej obowiązuje przez dobę po ekstrakcji.
3
Przez 12 godzin nie wolno szczotkować zębów, a przez 2 tygodnie w okolicy miejsca ekstrakcji należy robić to ostrożnie. Unikaj w tym czasie zasysania śliny z zębodołu i dotykania językiem miejsca po zębie. Możesz w ten sposób zniszczyć skrzep.
4
Niewskazany jest intensywny wysiłek. Przez kilka dni należy gryźć jedzenie drugą stroną niż ta, gdzie jest rana. Przy silnym bólu przykładaj zimne okłady, ale nie dłużej niż na 15 minut.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Gola
25.05.2016
Po usunięciu dolnej ósemki (dłutowanie i szycie) przez 10 dni miałam opuchniętą twarz, jak bokser po walce. Wczoraj miałam usuniętą górną, na szczęście bez tych dodatkowych zabiegów. Polecam zabieg wykonany przez chirurga, bo wie lepiej jak się dobrać do skubańców:-)
Sylwester
21.09.2015
Witam. Mam pewien problem. Jest to drugi dzień po usunięciu dolnej ósemki po prawej stronie. Całe dnie przykładałem zimne okłady. Opuchlizna została ale nie jakoś specjalnie duża ale problem w tym, że w miejscu nieopodal szwów pojawił się tak jakby obrzęk. Przez niego nie mogę do końca zacisnąć zębów. Boli przy praktycznie każdym przełykaniu śliny. W zasadzie to bez przerwy boli nawet po olfenie. Dosyć często jeździłem po tym miejscu językiem. Ten poradnik przeczytałem dosłownie przed chwilą. Wiecie może co to może oznaczać? Mam 19 lat ale odnośnie zębów i stomatologa jestem jak małe dziecko i zastrzyk. Na samą myśl, że to może być suchy zębodół aż mnie mdli.