wykorzystywanie seksualne

Jak rozpoznać, czy dziecko jest wykorzystywane seksualnie?
MateMate - specjalista Tipy.pl

Zastanawiasz się czy byłabyś w stanie rozpoznać po zachowaniu dziecka czy nie daj Boże było wykorzystane seksualnie? Poniżej przedstawię listę najpopularniejszych objawów, które mogą świadczyć o użyciu przemocy seksualnej.
1
Nagłe słownictwo dziecka w zakresie życia płciowego, nie wypływające z wiedzy przekazanej przez rodziców, dążenie do kontaktów seksualnych z rówieśnikami (poza popularną zabawą w lekarza) jak np. dotykanie genitaliów rówieśników, obnażanie się, zaskakujące uwagi zwłaszcza gdy dziecko jest nagie.
2
Koszmary nocne i niepokojące zachowanie, lęki przed określonymi osobami i miejscami, badaniem lekarskim, itp. nienaturalne tulenie się dziecka do osób dorosłych. Lęki dziecko może także wyrażać za pomocą rysunków z dominacją czerwieni i czerni.
3
Nagłe zmiany w zachowaniu, depresja. Np. wybuch niepohamowanej wściekłości, napady złości, które powtarzają się w zwiększonej częstotliwości.
4
Objawy fizyczne. U dziewczynek obrzęk, zaczerwienienie okolic krocza, powtarzające się i niewyjaśnione infekcje pochwy i dróg moczowych, oraz bolesność. U chłopca może wystąpić zaczerwienienie, obrzęk i ból w okolicy odbytu. U obu płci może wystąpić ból podbrzusza oraz krwawienie z dróg moczowych.
5
Obsesja na tle genitaliów, np. Mała dziewczynka nagle zaczyna wkładać do pochwy różne przedmioty.
6
Jeśli zauważyłaś którekolwiek z objawów, nie panikuj i nie wyciągaj pochopnie wniosków i oskarżeń. Obserwuj dziecko i staraj się logicznie układać wszelkie wydarzenia i okoliczności. Jeśli natomiast przemoc seksualna może wydać ci się prawdopodobna reaguj od razu. Pierwsze kroki skieruj do lekarza, który będzie mógł zlecić specjalne badania, które pomogą stwierdzić słuszność twojej reakcji. Mogą wykryć skaleczenia i inne oznaki, które świadczą o użyciu przemocy seksualnej. Wówczas lekarz będzie również mógł podjąć odpowiednie środki, czyli złoży raport na policji lub w sądzie. Ponadto będzie mógł opatrzyć skaleczenia, podać ewentualne leki przeciwzapalne i skontaktować dziecko lub całą rodzinę z psychologiem lub psychiatrą.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pozer
03.03.2011
to straszne dzieci powinny być informowane już w przeczkolu o tym jak dorośli nie powinni ich dotykać żeby nie bały się mówić