ćwiczenia na poprawę wzroku

Jak poprawić wzrok?

MateuszK - specjalista Tipy.pl
ćwiczenia na poprawę wzroku
1 z 6

W przeciągu ostatnich 10 - 15 lat nastąpił znaczny wzrost liczby osób noszących okulary i soczewki kontaktowe. Można to wytłumaczyć drastycznym wzrostem czasu jaki spędzamy przy komputerach zarówno w domu jak i w pracy, oraz częstym oglądaniem telewizji. Jest to dobra wiadomość dla okulistów na całym świecie - ale bardzo zła dla nas.

Nasze oczy potrzebują regularnych ćwiczeń, aby zachować zdrowie - tak samo jak wszystkie mięśnie. Wielu z nas nie wie, że nasze oczy w wielu przypadkach nie potrzebowałyby okularów gdybyśmy je systematycznie ćwiczyli. Poza tym, należy wiedzieć, że noszenie okularów lub soczewek powoduje z czasem jeszcze większe pogorszenie się wzroku. Oczy się do nich przyzwyczajają i po pewnym czasie potrzebują jeszcze mocniejszych szkieł, aby dobrze widzieć.

Możliwe, że wypowiedź ta wyda się nieco kontrowersyjna dla wielu osób i wywoła wiele sprzeciwów. Jednak prawda jest taka, że jakby wszyscy ludzie wykonywali codziennie podane poniżej ćwiczenia na oczy, to 90% optyków straciłoby pracę.

Oczywiście istnieją wyjątki i dużo osób potrzebuje okularów ze względu na wrodzone problemy ze wzrokiem, jednakże większość osób mogłaby uniknąć ich noszenia już po kilku tygodniach ćwiczeń. Nawet, jeśli w to nie wierzysz to co masz do stracenia? Możesz tylko zyskać.

1
ćwiczenia na wzrok - krok 1

Mruganie oczami

Mruganie jest często pomijanym, prostym sposobem na utrzymanie prawidłowego nawilżenia i świeżości oczu. Osoby korzystające z komputerów zwykle rzadziej mrugają, zwłaszcza gdy ciągle muszą się na czymś koncentrować. Ćwiczenie to jest tak proste, że możesz zacząć wykonywać je już teraz. Przez kolejne dwie minuty mrugaj oczami co około 3-4 sekundy. Teraz przez dwie minuty odpocznij. Zwróć uwagę na to czy twoje oczy są napięte, zrelaksowane czy zmęczone. Teraz spróbuj nie mrugać przez około 30 sekund do dwóch minut. Czy czujesz różnicę?

Częstotliwość mrugania może również powiedzieć ci coś o nastroju drugiej osoby. Kiedy ktoś wpatruje się w ciebie i nie mruga oczami (lub bardzo rzadko mruga) może to świadczyć o jego złości i agresji w danym momencie. Jednak jeśli twój rozmówca mruga co 3-4 sekundy, świadczy to o jego przyjaznym i miłym nastawieniu.

2
ćwiczenia na wzrok - krok 2
Zasłanianie oczu dłońmi

Zasłanianie oczu rękami redukuje napięcie wokół oczu. Czynność tą należy wykonywać podczas pracy przy komputerze.

Instrukcja

1. Weź kilka głębokich oddechów przez rozpoczęciem ćwiczenia.

2. Oprzyj łokcie na biurku lub pochyl się i oprzyj je na kolanach. Zamknij oczy.

3. Połóż obydwie dłonie na twarzy, w taki sposób, aby palce znajdowały się na czole, środek dłoni zasłaniał oczy zaś nasada dłoni opierała się na kościach policzkowych. Upewnij się, że pod dłoniami możesz swobodnie mrugać i nie uciskasz powiek.

Zasłanianie oczu dłońmi jak również mruganie oczami w ciemnościach (może być pod dłońmi) powoduje odprężenie zarówno dla naszych oczu jak i umysłu. Po kilku minutach ćwiczenia odczujesz znaczną różnicę w samopoczuciu.

3
Znak nieskończoności
Ósemka

To ćwiczenie wzmocni mięśnie twoich oczu oraz zwiększy ich elastyczność. Wyobraź sobie wielką cyfrę 8 znajdującą się około 3 metry przed tobą. Teraz odwróć ósemkę na bok (aby wyglądała jak znak nieskończoności). Zacznij wolno przesuwać po niej wzrokiem. Ćwicz przez kilka minut po czym zmień kierunek - zacznij wodzić wzrokiem po znaku nieskończoności w drugą stronę.

4
ćwiczenia na wzrok - krok 3
Skupianie wzroku na dalekim i bliskim punkcie

Jest to jedno z moich ulubionych ćwiczeń. Można je wykonywać praktycznie wszędzie i nie narażać się na dziwne spojrzenia innych ludzi.

Instrukcja:

1. Usiądź wygodnie lub stań. Ćwiczenie zabierze ci jednorazowo około 2-3 minut.

2. Odsuń od siebie kciuk na odległość około 10 cm i się na nim skup.

3. Teraz skup swój wzrok na czymś oddalonym od ciebie o około 10-20 metrów.

4. Zacznij głęboko oddychać. Przy każdym kolejnym oddechu zmieniaj punkt na który się patrzysz. Raz patrz na kciuka, zaś przy kolejnym oddechu na obiekt oddalony 10-20 m.

Ćwiczenie to wzmocni mięśnie oczu i poprawi ogólną wizję.

5
ćwiczenia na wzrok - krok 4
Powiększanie

Jest to kolejne łatwe i szybkie do wykonania ćwiczenie.

Instrukcja:

1. Usiądź w wygodnej pozycji.

2. Wyciągnij rękę z kciukiem w takiej pozycji jak łapie się stopa.

3. Skup wzrok na kciuku - rękę miej wyprostowaną.

4. Teraz wolno zacznij zbliżać do siebie kciuka skupiając na nim wzrok cały czas, aż znajdzie się on w odległości około 8cm od twojej twarzy.

5. Teraz wolno zacznij znów odsuwać od siebie kciuk, aż wyprostujesz rękę.

6. Ćwiczenie to wykonuj przez kilka minut dziennie.

Ćwiczenie to wzmocni mięśnie oka oraz twoją umiejętność skupiania wzroku (wzrokowa stymulacja).

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Jak uniknąć stresu?
drzemka w pracy
Zasypianie w dzień

Podobne porady

Komentarze (27)

* Pola wymagane

alex000
07.02.2017
polecam ksiazke OSIOŁ W OKULARACH dr Mirsakarim Norbekov - jest tam napisane jak wyleczyć wzrok samemu i nie tylko wzrok:-)
Ja
22.02.2016
Mimo że wielu ludzi jest sceptycznych to ćwiczenia działają. Na YouTube są poradniki i zaczęłam ćwiczyć, bo nie chciałam nosić okularów a moja wada wynosiła -0,25 na jednym i -0,75. Zaczęłam ćwiczyć i na następnej wizycie jedno było wyleczone, a w drugim zmniejszyła się wada do -0.50. Podobno jednak krótkowzroczność można wyleczyć tylko do 1 dioptropa, ale nie wiem czy to prawda.
zonk
16.07.2015
Jak zwykle bzdury przepisane z anglojęzycznego bloga jakiegoś pajaca. Jakiś miesiąc temu na niego wpadłem, bo był wyśmiewany na slashdocie.
Proponuję sprawdzić jak wygląda budowa oka, czym jest dalekowzroczność i krótkowzroczność i astygmatyzm, dlaczego z wiekiem gorzej się widzi z bardzo bliska. Wtedy odpowiedź narzuca się sama. co należy z tym artykułem zrobić. Gdyby ktoś nie załapał - wsadzić tam gdzie słońce nie dociera.
AQQ
16.07.2015
A jaki wpływ na pogorszenie wzroku ma nakaz włączania świateł mijania w dzień?
nosleep
24.06.2015
Wielu z nas ma niestety problem z oczami, ale jakos trzeba sobie radzic. Ja zazywam np suplement diety Gold Luteina - wybor padl na ten suplement diety, bowiem polecila mi go moja przyjaciolka, ktora go zazywa juz od jakiegos czasu. Faktycznie - dziala, dlatego i ja polecam dalej.
Oko
21.07.2014
Przez 15 lat wzrosla świadomość ludzi, dlatego coraz więcej osób dowiaduje sie, ze powinna nosić okulary i dlatego okuliści maja więcej pracy ( właściwie to okuliści są od chorób oczu a nie od doboru wady wzroku. Większość z nich nawet sie na doborze niezna). Oczywiście tv i pc mogą powodować problemy ze wyrokiem ale nie z ich wada wzroku. Na taki problemy narażone są osoby do okolo 20 roku życia. U reszty są to problemy widzenia obuocznego ktore, nigdy nie były napewno zdiagnozowane juz za dziecka, lub np skurcze akomodacji powodowane przez wpatrywanie sie w odległości bliskie np jak książka. Obecne ekrany w tv, pc czy tabletkach a nawet w telefonach, wytwarzają bardzo dużo wysoko energetyczne światło ktore w długim okresie mogą powodac problemy ze workiem. Ja osobiście bardzo sie cieszę, ze coraz więcej osób chodzi w okularach, bo sytuacja w której osoba ledwie widzaca jeździ samochodem, poprostu mnie przeraża. A tak przy okazji żadnej wady nie da sie poprostu wyleczyć , bo wada wzroku to nie choroba!!! Można ja tylko skorygować. Z gory przepraszam za możliwe błędy, tekst pisany za autokorekta
marceli1000
21.07.2014
autor idiota,debil,matoł.Większych bzdur nie czytałem.
karoolkaa96
16.11.2012
Przykro mi to mówić, ale nie da się poprawić wady krótkowzrocznej w przeciwieństwie do dalekowzrocznej... True story
daria16rog
08.11.2012
Wczoraj właśnie byłam u okulisty i pani doktor kazała ćwiczyć wzrok to jest bardzo ważne zwłaszcza gdy dużo czasu spędza się przed komputerem.
Ar2r
14.08.2012
Tak bb od oddychania się mdleje ad od czystej wody się umiera :-)