wstążeczka - rak piersi

Jak uniknąć raka?

interion - specjalista Tipy.pl
wstążeczka - rak piersi
1 z 9
Wiadomość o tym, że mamy raka należy do najbardziej traumatycznych rzeczy, które mogą nam się przytrafić. Tymczasem zdaniem naukowców od 40 do 70 proc. nowotworów można zapobiec. Wystarczy stosować bogatą w antyoksydanty dietę, dużo się ruszać i nauczyć się panować nad stresem. Poniżej znajdziesz więcej wskazówek, które pozwolą ci uniknąć różnego rodzaju raka. Wprowadź je w życie, by zachować życie.
1
profilaktyka przeciwnowotworowa - krok 1
Zmień jadłospis

To jeden z najważniejszych elementów antyrakowego stylu życia. Odpowiednia dieta może wspomóc organizm w obronie przed nowotworzeniem się komórek.

Niektóre składniki pokarmowe, takie jak indole, polifenole czy sulforafan potrafią neutralizować substancje rakotwórcze, a co za tym idzie zapobiegają mutacji zdrowych komórek organizmu.

Możliwie jak najczęściej jedz pomidory – świeże, gotowane oraz w przecierach, pastach, czy ketchupach. Zawierają likopen, który chroni przed nowotworami prostaty, piersi, płuc i żołądka.

Doskonałym źródłem antyoksydantów są zielone i fioletowe warzywa i owoce (im ciemniejsze, tym zawierają ich więcej). Jedz sałaty, kapusty, bakłażany i brokuły.
2
Wprowadź ryby na stół

Przynajmniej dwa razy w tygodniu jedz morskie ryby (makrelę, łososia, sardynki). Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezbędne organizmowi do budowania błon komórkowych. Dzięki nim komórki rzadziej mutują (rakowacieją).
3
Zamiast alkoholu pij sok pomarańczowy

Picie kilka razy w tygodniu dużych ilości napojów alkoholowych bardzo obciąża wątrobę. Alkohol jest jedną z głównych przyczyn marskości wątroby oraz nowotworów tego organu.

Dlatego zamiast po kolejny kieliszek, sięgnij po soki owocowe i warzywne. Staraj się też jak najczęściej pić sok pomarańczowy. Badania wykazały, że szklanka tego soku dziennie chroni przed nowotworami piersi, układu pokarmowego i krwi. Sok z pomarańczy bowiem zawiera narigeninę i hespedrynę. Związki te są bardzo silnymi przeciwutleniaczami, które hamują, opóźniają a nawet odwracają nowotworzenie komórek.
4
Unikaj cukru

Badania naukowe dowiodły, że rozwój guzów nowotworowych jest w dużej mierze uzależniony od spożycia glukozy. Z tego powodu ogranicz słodycze w diecie.
5
Walcz ze stresem

Unikaj długotrwałego napięcia nerwowego. Stres działa wyniszczająco. Dlatego zadbaj o regularny relaks. Naucz się technik rozluźniających, znajdź sobie hobby, chodź na spacery albo na przykład regularnie trenuj jogę.
6
Stosuj kremy z filtrem

Smaruj odsłoniętą skórę preparatami z jak najwyższym faktorem (np. SPF 50). Promienie ultrafioletowe niszczą struktury białek, doprowadzając do nieodwracalnego uszkodzenia i szybszego starzenia się skóry. Oparzenia słoneczne sprzyjają zaś rozwojowi czerniaka, czyli raka skóry.
7
Ruszaj się

Aktywność fizyczna jest niezbędna do utrzymania sprawności i zdrowia twojego ciała. Ruch usprawnia krążenie krwi i odżywia wszystkie tkanki, dzięki czemu zdolność organizmu do obrony przed chorobami znacząco wzrasta. Badania dowodzą, że już 2 godziny umiarkowanego ruchu tygodniowo zmniejszają ryzyko zachorowania na raka o 18 procent!
8
Badaj się regularnie

Regularne badania pozwalają na wczesne wykrycie choroby, a tym samym dają szanse na wyleczenie, dlatego:

  • kobiety, które ukończyły 35. rok życia, powinny regularnie (raz na rok, dwa lata) zgłaszać się na mammografię, młodsze zaś na USG piersi oraz co miesiąc (kilka dni po miesiączce) same badać piersi;
  • mężczyźni powinni raz na rok zgłaszać się do lekarza na badanie prostaty. Przynajmniej dwa razy w roku należy robić podstawowe badania krwi i moczu, żeby wykryć ewentualny proces chorobowy w organizmie;
  • raz na dwa lata trzeba robić prześwietlenie albo tomografię płuc (to szczególnie ważne dla palaczy oraz osób z ich towarzystwa, które palą biernie).
Strona 1 z 9

Powiązane porady

mammografia
ajurweda

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

EdmundZdun
22.10.2015
Sam też mam nowotwór - leczę się preparatem OVOSAN, no i naprawdę jego efekty są bardzo dobre. Mogę śmiało polecić.
Dargoth
05.10.2015
Dużą część to bzdury, które przyśpieszą rozwój raka. Autor to sabotażysta, który dla uwiarygodnienia wpisał odrobinę prawdy, a reszta to bełkot podyktowany przez wiecznie głodną zysków farmacje. Mammografia na przykład jest bardzo szkodliwa. Napromieniowanie porównywalne jest do ok. 200 prześwietleń płuc rtg, zakładając, że wykonują ją w miarę nowoczesnym aparatem. Służy jedynie do masowego wyszukiwania klientek na chemioterapię, która wykańcza ludzi i przynosi ogromne profity farmacji. W tym gniocie jest więcej takich "kwiatków". Ostrzegam!
avatar45
05.10.2015
uprawiam duzo seksu i nie mam raka, polecam
nati
05.10.2015
Brawo!, naświetlanie się promieniami X to rzeczywiście super sposób na walkę z rakiem :))
Algida
05.10.2015
Jak robić sobie regularnie prześwietlenie płuc, kiedy prywatnie już nie można, a lekarze wbrew zaleceniom profilaktyki nie dają skierowań bez wyraźnych wskazań. Kiedyś doroczne prześwietlenia były obowiązkowe. Chyba taniej jest zapobiegać niż leczyć nowotwór, ale żaden z ostatnich Ministrów Zdrowia tego nie rozumie...
Andrzej
05.10.2015
Najważniejsza w zwalczaniu choroby nowotworowej jest psychika. To "nowy twór" nie wyrósł sam. To nasz styl życia spowodował że on urósł i że ma się dobrze. Nie będę się tutaj o tym rozpisywał .Kto chce więcej o tym poczytać podaję linka.
http://wygralemzrakiem.pl/wplyw-psychiki-na-walke-z-choroba/
bc
05.10.2015
bzdura... czasem nawet noworodki rodza sie juz z rakiem .. i to napewno nie jest od zlego odzywiania sie..zle odzywianie nie jest przyczyna raka ..napewno pomaga mu sie rozrastac..Rak to glownie blad w podziale komorek ,musieliby wejsc w DNA zeby to wyleczyc..
kris
05.10.2015
takie porady coś mi przypomniały,takie rzeczy tylko w Erze,,gdybym zarabiał godnie w tym zasranym kraju to bawiłbym się życiem i cieszyłbym się zdrowiem,ale real jest inny ,zupełnie inny
Norco
05.10.2015
przepraszny moim udowodnie czuje lepiej często kupuje sok pomidor w biedronka sklep bardzo dobre cheste reszta kupiłem inne mineralne dla córki moim zdaniem często używam pomidor i uwielbiam ostre papryki kiedyś w szoku Bhut jolokia z Indii cos niesamowite myslalem piekielny ogien żeby takiego sprupowal OMG jestem Deaf dziekujemy
alutka
05.10.2015
Pamiętam, że mówiono o pomidorach jako produkcie rakotwórczym. I wierzyć tu nauce!