korkowanie wina

Jak korkować wino?

Kostek9Kostek9 - specjalista Tipy.pl
Zrobiłeś wino, przeszło pomyślnie fermentację i pora go zlewać do butelek. Pozornie oczywista czynność, ale warto wiedzieć jak zrobić to poprawnie. Nie jest to skomplikowane i nie wymaga dużego doświadczenia. Jeśli zastosujesz się do wskazówek z pewnością nie będziesz miał żadnych problemów. Złotą zasadą podczas przelewania wina jest cierpliwość. Poniżej znajdziesz instrukcje, które z pewnością rozwieją wszystkie twoje wątpliwości.
P

* Butelki nowe lub używane,
* Korki lub nakrętki
* Lejek,
* Wąż gumowy.

1
Jeśli butelki są nowe opłucz je w gorącej wodzie i pozostaw do wyschnięcia, natomiast jeśli masz używane, namocz je w płynie, po czym również dokładnie je opłucz. Muszą być całkiem suche zanim nalejesz wino.
2
korkowanie wina
Jeśli kupiłeś korki do zamknięcia butelek namocz je na 1-2 godziny w wodzie, przelewając kilkakrotnie dobrze ciepłą wodą.
3
Jeśli masz korki używane, możesz je także wykorzystać. Nalej wody do garnka i pogotuj chwilę na małym ogniu. Następnie przepłucz gorącą wodą. Ostatnie płukanie zrób zimną wodą.
4
Ustaw butelki w pobliżu gąsiora z winem. Najlepiej aby stały one niżej niż on. Otwórz gąsior, włóż wąż. Nie wkładaj węża za głęboko, tzn. aby nie ściągnął osadu który mógł się zgromadzić na dnie gąsiora. Dobrze jest jednak najpierw przelać wino do większej
5
korkowanie wina 2
Teraz pociąg delikatnie jakbyś się chciał napić wina przez wąż. Jednak nie czekaj aż napłynie do twoich ust. Jak tylko zauważysz ze płynie szybko włóż koniec rurki/węża do butelki (wcześniej sprawdź czy średnica węża nie jest większa od średnicy butelki). Jeśli tak, użyj lejka do którego będzie spływać wino z węża lub przelej je do garnka lub dużej butki a potem za pomocą lejka do butelek.
6
Nalewaj wina do 3/4 wysokości butelki.
7
korkowanie wina  3
Do zamykania butelek użyj specjalnej maszyny do korkowania. Wówczas będziesz mieć pewność, że wino jest dobrze zamknięte. Takie urządzenia możesz wypożyczyć z profesjonalnego sklepu z akcesoriami do produkcji wina.
?

Wskazówki
* Zanim zaczniesz nalewać wina do butelek wypróbuj z czystą wodą, gdyż jeśli ci się nie uda to nie rozlejesz cennego wina. Jak już dojdziesz do wprawy bez kłopotu przelejesz wino do butelek nie tracąc ani kropli.

Powiązane porady

piwo domowej roboty
domowy wyrób wina
wino śliwkowe domowej roboty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane