Mardin wczasy

Mardin - przewodnik dla turystów

Włóczykij - specjalista Tipy.pl
Urokliwe tureckie miasto, często porównywane z Jerozolimą, szczyci się historią sięgającą czasów biblijnych. Z daleka Mardin niemal zlewa się z krajobrazem, wyglądając jak skalista góra. Gdy się zbliżasz, coraz wyraźniej zaczynają wyłaniać się z niej jasne bryły budynków. Domy są niemal przyklejone do siebie i tworzą istny labirynt, który odkryjesz, chodząc po krętych uliczkach. W odnalezieniu drogi mogą wówczas pomóc minarety wznoszące się ponad dachami budynków.
1
Mardin
Urokliwe miasto

Przez globtrotterów Mardin uważane jest za jedno z najbardziej malowniczych miast Turcji. Jego początki sięgają V wieku naszej ery, kiedy zasiedlili je chrześcijanie reprezentujący mało znany w Europie Kościół Asyryjski. Na przestrzeni dziejów ziemią tą władali m.in. Kurdowie, Mongołowie i Persowie. Mieszanka kultur sprawiła, że spotkasz tutaj nie tylko chrześcijańskie akcenty, ale także okazałe meczety, a nawet zdobione arabeskami pałace bogatych sułtanów. Koniecznie odwiedź klasztor Deyrul Zafran, założony w 439 roku.
2
Kırklar Kilisesi
Wspaniały widok na miasto i stepy

Z jego dachu rozpościera się wspaniały widok na miasto i stepy. Wewnątrz podziwiaj zabytki liturgiczne oraz ikony świętych. Na niedzielne nabożeństwo możesz zaś wybrać XV-wieczny kościół zwany Kırklar Kilisesi. U wejścia ujrzysz postaci chrześcijańskich męczenników. Wśród licznych meczetów wart uwagi jest Wielki Meczet Ulu Cami z XII w. Elewacja tonie w arabskich symbolach i misternych zdobieniach. Kolorowe dywany wnętrza kontrastują z jasnymi ścianami budynku. Pierwotnie wieńczyły go dwa minarety, z których przetrwał jeden, imponujący skalą.Koniecznie odwiedź szkołę koraniczną Zinciriye oraz Łaźnię Emira, której historia sięga czasów rzymskich.
3
Kuchnia turecka
Poznaj gorący temperament mieszkańców

Zwiedzając Mardin, zajrzyj na bazar z wyrobami rękodzieła, egzotycznymi owocami i przyprawami. To najlepsze miejsce, by poznać gorący temperament mieszkańców i ich oryginalną kuchnię. Delektuj się zwłaszcza warzywnym mezze, serwowanym z anyżówką, a potem słodkim deserem i czarną, gęstą jak smoła kawą.

Powiązane porady

używanie kompasu
śmieszne miejsca w Polsce
Bawaria - wycieczka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane