Jak usunąć trojana?

Jak usunąć trojana?
KierKier - specjalista Tipy.pl

Trojan to wirus komputerowy, który łatwo możesz ściągnąć na swój komputer z Internetu. Komputer może go nie rozpoznać, gdyż jest on zamaskowany i odczytywany jako użyteczny program komputerowy. Konieczne jest jednak usunięcie tego wirusa, ponieważ może on siać spustoszenie w twoich dokumentach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak usunąć trojana ze swojego komputera.
1

Pobierz z Internetu darmowy program antywirusowy Microsoft-u Microsoft Security Essentials i zainstaluj go na swoim komputerze. Jeżeli masz system operacyjny Vista ściągnij odpowiednią wersję programu antywirusowego obsługiwanego przez Vistę.

2
Otwórz program antywirusowy i w menu opcje wybierz "skanowanie". Program przeszuka wszystkie dyski i wyszuka trojana i wszystkie zajęte przez niego pliki. Wyświetli listę plików i zapyta co z nimi zrobić.
3
Dostępne są opcje dodania do kwarantanny lub usunięcie. W przypadku tego wirusa, najlepiej jest usunąć zainfekowane pliki. Z menu wybierz opcję "usuń zainfekowane pliki". Antywirus usunie trojana z twojego komputera. Musisz się jednak liczyć z utratą niektórych plików, które wirus zaatakował.
4
Po tej operacji zrestartuj komputer. Program antywirusowy przeprowadzi ponowne skanowanie dysków, aby upewnić się czy trojan faktycznie został całkowicie usunięty.
5
Każdy komputer powinien być chroniony poprzez program antywirusowy, a szczególnie gdy używasz Internetu, lub używasz płyt lub pamięci przenośnej z różnych źródeł. Zawsze przed ich odtworzeniem sprawdzaj czy nie są zainfekowane.
?

Wskazówki
* W podobny sposób możesz usunąć inne wirusy komputerowe.
* Darmowa wersja antywirusa Microsoftu działa miesiąc, jeżeli chcesz by twój komputer był bezpieczny cały czas warto zakupić pełną wersję antywirusa.

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

gfdg
Dzisiaj 00:35
dzięki
m
Dzisiaj 08:19
ja akurat mam trojana właśnie z dobrychprogramów... także na pewno nie skorzystam już z tej strony
mini2
Dzisiaj 09:02
Vista jest największym wirusem
Wow
Dzisiaj 15:17
BBQ!!! wróc do szkoly!!!! Jak można napisać "ściągnołem, odnaleść, pomuc"!!!!!!!
BBQ
Dzisiaj 07:57
Wejdź na dobreprogramy.pl ja tam za free ściągnołem ale ja mam dalej ten problem bo u mnie jest napisane że system Windows nie może odnaleśc pliku jak ktoś wie jak mi pomuc to czekam
Gosc
Dzisiaj 08:19
udalo sie dziekuje!
Dawca Linka
Dzisiaj 08:32
Chcecie strony z antywirusem,Microsoft Security Essentials prosze bardzo. Tyle ze wystarczy kliknac napis. http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-Security-Essentials,Program,Windows,14628.html A za free to jest awast. http://www.dobreprogramy.pl/avast-Free-Antivirus,Program,Windows,13266.html.Ktory skuteczniejszy sami sprawdzcie.
Koksu
Dzisiaj 22:17
Prosze o podanie konkretnej strony antywirosowej z której mógłbmy za free ściągnać antywirusa
radkon
Dzisiaj 11:24
Witam
Przydałby się jakiś link do tego programu antywirusowego, bo tak porada nie ma za bardzo sensu.