Jak wykorzystać szczoteczkę od zużytej maskary do rzęs?

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 11
Maskara do rzęs to jeden z najbardziej popularnych kosmetyków, bez których nie może obejść się żadna kobieta. Niektóre stawiają na naturalny wygląd i rezygnują z podkładów, pudrów, róży, cieni i szminek, ale mało która potrafi odmówić sobie wytuszowania raz na jakiś czas rzęs. Oczywistym jest więc, że maskara do rzęs jest też jednym z kosmetyków które najczęściej są zużywane i trafiają do kosza. Szkoda, bo do każdej maskary dołączona jest ciekawa szczoteczka, którą można wykorzystać jeszcze na kilka sposobów. Zanim więc wyrzucisz kolejną zużytą maskarę, zastanów się czy nie warto zachować szczoteczkę, bo jeszcze na pewno się ona przyda. Oto kilka ciekawych zastosowań dla niej.
P

szczoteczka od zużytej maskary do rzęs, środek do demakijażu, waciki i woda z mydłem (do oczyszczenia szczoteczki z resztek maskary)

1
Wykorzystaj droższą szczoteczkę do tańszego tuszu

Kształt i design szczoteczki do rzęs ma większy wpływ na efektywność maskary niż formuła samego tuszu. Kupując maskarę w większości płacimy nie za sam kosmetyk, ale za projekt i efektywność szczoteczki. Jeśli więc skończyła Ci się droga i bardzo dobra maskara, z której byłaś zadowolona, nie wyrzucaj szczoteczki od niej. Oczyść ją starannie i spróbuj użyć jej stosując tańszy tusz. Zobaczysz, że mimo zmiany samego kosmetyku efekt jest bardzo podobny, a Ty zaoszczędzasz pieniądze.
2
Szczoteczka do brwi

Czysta i sucha szczoteczka od maskary idealnie nadaje się do przeczesywania i układania brwi. Ułatwia nie tylko pracę przy regulacji brwi, ale i pozwala ułożyć długie brwi. Wystarczy nałożyć nią odrobinę wosku, by brwi wyglądały idealnie.
3
Aplikator cienia/pudru do brwi

Czysta, miękka szczoteczka idealnie sprawdzi się jako aplikator cienia do brwi. Daje lekki, naturalny efekt i starannie pokrywa brwi kosmetykiem. Jeśli Twoja szczoteczka jest zbyt twarda i kruszy cień, możesz spróbować zostawić ją na noc w łagodnym płynie do zmiękczania tkanin i następnego dnia dokładnie ją oczyścić.
4
Peelingujący masaż ust

Nałóż na usta dużą ilość balsamu i masuj je przez chwilę szczoteczką. Taki masaż po pierwsze wygładza usta i ściera martwy naskórek, po drugie poprawia ukrwienie warg i nadaje im naturalny, żywy kolor, po trzecie sprawia, że kosmetyki do ust są bardziej trwałe i lepiej trzymają się na wargach.
5
Ciekawy manicure

Szczoteczkę możesz wykorzystać do uzyskania ciekawego manicure na swoich paznokciach. Efekt najlepiej wygląda na jasnych lakierach. Pomaluj paznokcie na jeden kolor, a kiedy lakier wyschnie nałóż szczoteczką drugi lakier. Możesz nałożyć go na całe paznokcie uzyskując ciekawy zworek, lub spróbować nakładać go stopniowo od jednej strony paznokcia uzyskując efekt ombre.
6
Pasemka na włosach

Jeśli masz w planach zrobić pasemka na włosach, ale nie masz pod ręką specjalnego czepka, możesz wykorzystać szczoteczkę od maskary do precyzyjnej aplikacji farby koloryzującej na wybranych pasmach włosów.
7
Aplikator brokatu do rzęs

Jeśli chcesz dodać swoim rzęsom odrobinę blasku, pomaluj je czarną maskarą, a następnie czystą szczoteczką nanieś na mokry jeszcze tusz odrobinę brokatu.
8
Szczoteczka do czyszczenia

Szczoteczka od maskary idealnie nada się do czyszczenia drobnych i delikatnych przedmiotów oraz trudno dostępnych miejsc. Wyczyścisz nią łatwo delikatną biżuterię, wnętrze maszyny do szycia, wszelkie szczeliny w mieszkaniu i różne miejsca, do których trudno dotrzeć.
9
Ratunek dla zatkanej umywalki

Jeśli zatkał Ci się zlew, możesz spróbować przeczyścić go szczoteczką od maskary. Jeśli zatykające odpływ zanieczyszczenia nie znajdują się głęboko, możesz wyjąć je właśnie przy jej pomocy. Szczoteczka sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku zatykających odpływ kołtunów włosów, które łatwo na nią nawinąć i wyciągnąć.
10
Wyjątkowy pędzel dla Twojej pociechy

Jeśli masz dzieci w wieku szkolnym, podaruj im zużyta szczoteczkę do wykorzystania jako pędzel do malowania farbami i tuszem. To rozwinie ich kreatywność i pozwoli na malowanie naprawdę ciekawych i efektownych obrazków.
?

Wskazówki
Bez względu na to, do czego wykorzystasz szczoteczkę, przed użyciem koniecznie należy ją wyczyścić. Aby to zrobić najpierw nałóż na wacik środek do demakijażu i oczyść starannie szczoteczkę z resztek tuszu. Następnie umyj szczoteczkę wodą z mydłem by pozbyć sie pozostałości środka do demakijażu.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

bzzz
03.07.2014
Noooo jestem pod wrazeniem
pamietam takie porady za komuny nieboszczki
myslalem ze to juz nie wroci
a jednak- nie docenilem
hashmir
03.07.2014
bardzo przydatny artykuł :)
draka
03.07.2014
Ja taką szczoteczką nakładam sobie hennę na rzęsy.