serwetka w kształcie pajęczyny na Halloween

Jak zrobić serwetki - pajęczyny?·

ZelkaZelka - specjalista Tipy.pl
1 z 10
W dzieciństwie wykonywało się serwetki wycinanki. Taka serwetka wykonana z czarnego papieru będzie idealna na Halloween ! Poniżej zamieszczam instrukcję jak ją dokładnie wykonać, aby serwetka wyglądała jak pajęczyna.
P

* Czarny papier techniczny,
* Brokatowy spray lub klej i brokat
* Ostre nożyczki,
* Patyczek do otwierania poczty,

1
pajęczyna na Halloween 1
Papier powinien być kwadratowy, jeśli masz prostokątny, odetnij tak aby powstał kwadrat. Długość boku kwadratu zależy od tego jaką dużą chcesz uzyskać serwetkę. Tak więc, kwadratową kartkę złóż najpierw na pół i znów na pół – tak aby otrzymać ponownie kwadrat tylko mniejszy. Następnie mniejszy kwadrat składamy po skosie raz i otrzymany trójkąt raz jeszcze na pół również po skosie. Patyczkiem pomagamy sobie dokładnie docisnąć składaną kartkę po każdej linii zagięcia.
2
pajęczyna na Halloween 2
Teraz weź nożyczki i utnij koniec złożonych kartek półokrągło jakby ucinając półksiężyc z jednym jego końcem wyżej a drugim niżej.
3
pajęczyna na Halloween 3
Wykonaj 3 – 4 nacięcia raz z jednej raz z drugiej strony złożonej kartki (w zależności jaka ona jest duża) wycinając jakby półksiężyce (mogą to być również trójkąty, ale serwetka będzie ładniej wyglądać, gdy będą te trójkąty lekko zaokrąglone po linii cięcia). Ja zostawiłam około 7-8 cm od ostrego kąta kartki już nienacięte.
4
pajęczyna na Halloween 4
Rozłóż wycięte kartki całkiem, i rozprasuj gorącym żelazkiem aż całkowicie usuniesz linie zagięcia.
5
pajęczyna na Halloween 5
Aby uatrakcyjnić wygląd czarnej serwetki-pajęczyny posmaruj całą jej powierzchnię klejem, najlepiej rzadkim lub takim w sprayu, połóż ją na papierze woskowym i posyp obficie czarnym brokatem.
6
pajęczyna na Halloween 6
Teraz przykryj serwetkę drugim kawałkiem papieru woskowego i dociśnij na całej powierzchni aby brokat dokładnie się do niej przykleił.
7
pajęczyna na Halloween 7
Otrząśnij serwetkę z nadmiaru brokatu i pozostaw do wyschnięcia. Możesz wykonać serwetki w różnych rozmiarach. Prezentują się bardzo elegancko pod miseczkami na stole.
8
pajęczyna na Halloween 8
Dodatkowo możesz powycinać z czarnego papieru kilka małych pajączków.
9
pajęczyna na Halloween 9
Serwetki możesz też przykleić do ścian za pomocą kawałka taśmy dwustronnie klejącej.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

suchy lód
suchy lód na Halloween
drążenie dyni

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Asia
27.10.2011
Super pomysł, dziękuję bardzo! Dzieciom w moim przedszkolu bardzo się podobały te serwetki i wszystkim świetnie wyszły:)))
mescherin
22.03.2010
Tak wycinane serwetki stosujemy czasem w moim lokalu. Niestety tylko wtedy, gdy jest czas i ochota na takie wycinanki
luna
10.03.2010
mi wyszła identyczna serwetka
trzeba umieć czytać