efekt cieplarniany

Jak zapobiec efektowi cieplarnianemu?

EkologiaEkologia - specjalista Tipy.pl
Efekt cieplarniany jest przedmiotem wielu gorących dyskusji. W ciągu ostatnich 150 lat temperatura na ziemi wykazuje stały wzrost. Nie można temu zaprzeczyć. Jeśli zatem efekt cieplarniany nie zostanie zatrzymany, może to przynieść katastrofalne skutki, takie jak niekorzystne zmiany klimatyczne czy wzrost poziomu wód. Każdy z nas powinien zadbać o to, by temu zapobiec.
1
Zaprzestań rozrzutnych zakupów. Jeśli czegoś nie potrzebujesz i nie nastawiałaś się na zakup tego, nie kupuj. Najprawdopodobniej skończy to w śmieciach. Nie oczekuj od razu niewiarygodnych zmian. Wszystko wprowadzaj powoli, a z czasem oczyścisz przestrzeń wokół siebie. Jest to może i niewielki krok, ale popycha cię w kierunku zatrzymania efektu cieplarnianego.
2
Wyłącz światło, gdy wychodzisz z pokoju. Nie zostawiaj włączonego telewizora, gdy kładziesz się spać. Wodę włączaj tylko wtedy, gdy jej potrzebujesz – na przykład podczas mycia zębów nie trzymaj stale odkręconej wody, gdy nakładasz pastę na szczoteczkę jest ci ona wówczas niepotrzebna, odkręć kran, dopiero wtedy, gdy będziesz jej używać.
3
Ograniczaj zużycie materiałów, stosuj opakowania wielokrotnego użytku i poddawaj je recyklingowi. Opakowania wielokrotnego użytku wykorzystuj tak długo, na ile tylko to możliwe. Poddawaj recyklingowi wszystko, co tylko się da. Segreguj śmieci, oddziel papier, plastik, szkło i puszki. Poproś firmę zbierającą w twojej okolicy odpady o specjalne worki, które ułatwią ci to zadanie.
4
Podczas zakupu nowego samochodu, zwróć uwagę na jego stopień emisji spalin do środowiska. Wybierz mały samochód, który ma dobre spalanie benzyny. Zadbaj o jego stan techniczny.
5
Załóż w twojej szkole, na uczelni lub wśród znajomych klub zajmujący się ochroną środowiska. Możesz w to zaangażować nawet najmłodszych – poprzez gry i zabawy możesz nauczyć dzieci dobrych nawyków. Nigdy nie jest za wcześnie na to, by dbać o swoje środowisko i zacząć unieszkodliwiać odpady.
6
Zrezygnuj z ciągłego poruszania się przy pomocy samochodu. Wybierz się na spacer po okolicy lub dojedź na miejsce rowerem. W ten sposób zadbasz nie tylko o zdrowie planety, ale także i swoje własne. Zorganizuj wspólne wyjazdy do pracy czy odwożenie dzieci do szkoły.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

woda
żarówka ekologiczna
żarówki

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

zafir
15.11.2016
marketing i ściema. temperatura na ziemi przez tysiące lat mnieniała się cyklicznie i nadal zmienia.Człowiek jest za małym robaczkiem razem ze swoimi technologiami aby miał wpływ na to zjawisko
adammuk60
19.10.2015
Nie ma żadnego efektu cieplarnianego.Co pewien czas samo się tak dzieje na Ziemi.Tylko niektórzy cwani chcą na tym zarobić.W szkole uczyli mnie że drzewa i inne rośliny pobierają CO2 i im go więcej tym więcej pobiora.Więc coś tu jest nie tak.Poza tym pieje się że na jednym biegunie topi się lód.Tylko dlaczego nie napiszą,że na drugim go przybywa?Poza tym ile jest tego lodu aby podnieść aż tak poziom wody jak to nas straszą?Czy jak wrzucisz do wanny kostkę lodu wielkości śliwki to woda przeleje się przez brzegi wanny?
Steven
22.03.2012
Przydało się na chemie dzięki
koolo
24.11.2010
lubię