aloes

Jak zrobić kosmetyki z aloesu?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Ten zielony specjał ma szczególne właściwości nawilżające. Miąższ liści aloesu składa się bowiem aż w 96 proc. z wody, wnika jednak w skórę głębiej i wielokrotnie szybciej niż woda. Zawiera także duże ilości witamin o cennych kosmetycznych właściwościach: C, B1, B2, B3 i beta-karotenu. Przyspiesza ponadto produkcję kolagenu, co daje efekty liftingujące. Choć kolce tej rośliny nie zachęcają do kontaktu, warto zawrzeć z nią znajomość. To urodowy hit o wszechstronnym działaniu!
1
Z parapetu i ze sklepu

Do celów urodowych najlepiej jest wykorzystać roślinę 2–3-letnią. Należy zaprzestać jej podlewania – w zimie co najmniej miesiąc, a w lecie dwa tygodnie przed planowanym ścięciem liści. Wtedy miąższ aloesu będzie miał najlepsze właściwości odżywcze oraz nawilżające.

Oderwij dolne, najdorodniejsze liście, umyj i włóż do lodówki na 10–15 dni. Po tym czasie łyżeczką wyskrob miąższ. Używaj go samodzielnie lub odciśnij sok. Uwaga! Sok wypływający z liścia tuż po odcięciu, nie nadaje się do celów kosmetycznych!

Gotowy sok oraz żel z aloesu znajdziesz także w sklepach ekologicznych i aptekach. Cena od 20 zł.
2
Toniki i maski do twarzy

Przecieraj miąższem aloesu buzię rano i wieczorem, a zaleczysz ropne krostki. Liść (po wyjęciu z lodówki), przetnij wzdłuż i miąższem przecieraj miejsca z ropnymi krostkami. Taki zabieg ma nie tylko działanie bakteriobójcze, ale również działa kojąco na podrażniony naskórek.
3
Żel nawadniający

Ten kosmetyk sprawi, że zapomnisz o przesuszonej skórze. Zrobisz go z miąższu z dwóch liści aloesu (lub dwóch łyżek gotowego żelu aloesowego) oraz papki z połowy startego ogórka (odciśnij z niej nadmiar soku). Składniki zmiksuj w blenderze do konsystencji żelu. Opuszkami rozprowadź miksturę na twarzy (omiń okolice oczu) i szyi. Potrzymaj ok. 15 min.

Gdy żel będzie wysychał, możesz odczuwać delikatne ściąganie naskórka. Zmyj maskę wacikiem zwilżonym przegotowaną wodą lub letnią rumiankową herbatką. Stosuj zamiast maseczki nawilżającej najlepiej raz w tygodniu.
4
Uniwersalny płyn

Preparat lekko rozjaśni i ożywi koloryt naskórka. 1/4 szklanki soku z aloesu wymieszaj z 1/4 szklanki soku z ogórka i z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny. Przecieraj buzię rano i wieczorem. Przechowuj płyn w lodówce i wstrząśnij przed użyciem.
5
Odżywcza maseczka

Ujędrnia i wygładza, polecana do każdej cery z wyjątkiem naczynkowej. Wymieszaj: łyżeczkę soku z aloesu i 2 łyżki podgrzanego miodu. Rozprowadź na twarzy kolistymi ruchami. Pozostaw maseczkę przez 10–15 minut. Zmyj letnią, przegotowaną wodą. Stosuj najlepiej raz w tygodniu.
6
Kompres na dłonie

Sok i miąższ z liści ukoi zaczerwienioną i spierzchniętą skórę rąk. Duży liść aloesu (po przechowywaniu w lodówce!) przetnij wzdłuż. Łyżeczką wydrąż miąższ i rozprowadź go na dłoniach. Przykryj gazą i otul skórę ręcznikiem. Zostaw na pół godziny. Spłucz. Stosuj w miarę potrzeby.
7
Okład na cellulit

Wygładzi grudki tłuszczu. Zmiksuj 10 liści aloesu. Dodaj 2 łyżki mąki ziemniaczanej. Nałóż na miejsca objęte cellulitem i owiń folią. Zmyj po ok. 30 min. Stosuj dwa razy w tyg. w czasie kuracji antycellulitowej.
8
Oliwka po kąpieli

Zlikwiduje suchość skóry. Zmieszaj 2–3 łyżki soku z aloesu z olejem (migdałowym, oliwą). Odżywkę nałóż na wilgotną i rozgrzaną kąpielą skórę. Odczekaj chwilę, by mieszanka się wchłonęła. Opłucz ciało i osusz. Stosuj np. raz w tygodniu.
9
Jak filtr i dezodorant

Sok z aloesu sprawdzi się zwłaszcza wiosną i latem. Możesz go wykorzystywać jako naturalny antybakteryjny dezodorant, filtr przeciw promieniowaniu UV oraz kojący balsam po opalaniu.
10
Mikstury dla pięknych włosów

Papka wzmacniająca - zapobiegnie nadmiernemu wypadaniu włosów

Dwa liście aloesu zmiksuj z łyżeczką miodu i szklanką przegotowanej wody. Wmasuj w wilgotne pasma i skórę. Owiń ręcznikiem na ok. 30 min. Spłucz i umyj szamponem. Stosuj choć raz w tygodniu.
11
Tonik kontra łupież - poprawi kondycję skóry głowy

3–4 drobno pokrojone lub rozgniecione liście aloesu zalej szklanką spirytusu lub wódki. Wymieszaj i wlej do słoika, odstaw na 2 tygodnie. Przecedź i wlej do ciemnej butelki. Tonik wcieraj w skórę głowy co drugi dzień.
12
Maska nawilżająca - dostarczy włosom wilgoci

Zmiksuj 5 liści aloesu z 1/3 szklanki ciepłej wody, żółtkiem i 2 łyżkami oliwy z oliwek. Przygotowaną maskę nałóż na włosy i skórę głowy. Owiń folią i ręcznikiem na pół godziny. Spłucz. Stosuj zamiast balsamu po myciu.
?

Wskazówki
Jeśli zdecydujesz się na zakup gotowych kosmetyków z aloesem, zwróć uwagę na procentową zawartość miąższu w produkcie, minimum 25 proc. Ale najlepiej ściągnij z parapetu najładniejszy okaz rośliny i skorzystaj z naszych przepisów.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane