warkocz francuski

Jak zapleść francuza?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Zrobienie francuza na głowie wbrew pozorom wcale nie jest takie trudne. Poćwicz trochę, a przekonasz się, że już w krótkim czasie dojdziesz do perfekcji. Najłatwiej nauczyć się i ćwiczyć na kimś, kto ma długie włosy. Będziesz widzieć co robisz i gdzie popełniasz błędy, a tym samym będziesz mogła je naprawić. Jeśli opanujesz tę sztukę, będziesz mogła zapleść francuza na swoich włosach.
P

* Grzebień
* Gumka do włosów

1
Zaplatanie francuza musisz zacząć na czubku głowy na jej środku i kontynuować pracę aż do samego karku.
2
Przed przystąpieniem do zaplatania francuza dokładnie rozczesz włosy przy pomocy szczotki lub grzebienia. Oddziel od reszty włosy znajdujące się na czubku głowy i przy pomocy grzebienia rozdziel je na trzy równe części.
3
zaplatanie warkocza francuza
Przytrzymaj prawy kosmyk włosów z czubka głowy w prawej ręce. Pozostałe kosmyki - z lewej i ze środka - przytrzymaj w lewej dłoni. Lewą część włosów przytrzymaj wewnątrz dłoni, środkową między kciukiem a palcem wskazującym.
4
zaplatanie warkocza francuza 2
Zaplatanie rozpocznij od prawej strony. Przełóż kosmyk z prawej ręki nad pasmem środkowy i chwyć go środkowym palcem lewej ręki przeciągając go jednocześnie na lewą stronę.
5
Teraz chwyć do prawej dłoni kosmyk, który znajduje się między kciukiem a palcem wskazującym lewej dłoni i przeciągnij go na prawą stronę.
6
Teraz kosmyk z lewej strony przesuń nad pasmem znajdującym się na środku i przytrzymaj go palcem środkowym prawej ręki. Pasmo znajdujące się między kciukiem a palcem wskazującym prawej ręki chwyć w lewą dłoń, a pasmo środkowe chwyć między kciuk a palec wskazujący lewej ręki.
7
Kontynuuj zaplatanie kolejno od prawej, a następnie lewej stronie dodając za każdym razem do zaplatanego pasma wydzielony kosmyk włosów. Za każdym razem, gdy masz zamiar przeprowadzić kosmyk włosów na drugą stronę, zagęść go poprzez dodanie nowego kosmyka z włosów luźno położonych po danej stronie głowy.
8
Podczas przekładanie kosmyku włosów na lewą stronę, środkowym palcem lewej ręki przytrzymaj kosmyk włosów, a następnie dodaj do niego wydzielony za pomocą prawej ręki nowe pasmo włosów. Całość chwyć razem i zaplataj według powyższej instrukcji. Tak samo postępuj podczas przekładania włosów na prawą stronę.
9
zaplatanie warkocza francuza 3
Powtarzaj ten schemat, aż do momentu gdy wszystkie włosy zapleciesz we francuza. Całość zabezpiecz przed rozplątaniem, zawiązując na końcu gumkę do włosów. Koniec możesz ozdobić kokardą lub wstążką.
?

Wskazówki
* Podczas zaplatania uważaj, by nie zaplątać poszczególnych pasm włosów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Warkocz z 4 pasm
dredy, dready, mycie, szampon
Warkocz dookoła głowy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

julla
15.02.2013
Bardzo dobra instrukcja. Francuz bardzo ładnie wyszedł. 5/5
Ale żeby go zapleść trzeba mieć wprawę, bo takie manewry do najprostszych nie należą.
wydra1234567897467
25.04.2012
mi nie wychodzi morze mam zakrutkie włosy
ZYTKA
12.04.2012
SUPER wyszło na włosach mojej córki!!!!