pielęgnacja zarostu

Jak pielęgnować brodę?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Pozornie niedbale zarośnięci mężczyźni wkraczają na salony i podbijają kobiece serca. Brody wróciły do łask i znów robią prawdziwą furorę. Jednak żeby osiągnąć taki efekt – wyglądać interesująco, a nie niechlujnie – o zarost trzeba odpowiednio zadbać. Bez względu na to, czy nosisz brodę, wąsy, czy kilkudniowy zarost – powinny być one zadbane, pachnące, dobrze przystrzyżone i pasować do kształtu twarzy.
1
Zapuszczanie

Potrzeba około 4 tygodni, aby zarost zaczął nabierać kształtu i okalać twarz. To trudny czas – możesz odczuwać dyskomfort w postaci swędzenia skóry. Złagodzisz je stosując specjalne olejki przeznaczone do pielęgnacji zarostu. Nadają mu gładkość odżywiając skórę (dostępne są m.in w internetowych sklepach dla brodaczy). Poza tym kosmetyki te wspaniale pachną – paczulą, rozmarynem lub drzewem sandałowym.
2
Czesanie

Jeżeli Twój zarost jest już odpowiedniej długości, zaopatrz się w mały grzebyk i zacznij go regularnie czesać. To sprawia, że włosy lepiej się układają, są oczyszczone z drobinek skóry, a mieszki włosów stają się mocniejsze.
3
Mycie

Broda musi być regularnie myta. Najlepsze byłoby stosowanie specjalistycznych szamponów, jednak te dostępne są tylko w sprzedaży internetowej. Z powodzeniem możesz użyć szamponu do włosów. Nie stosuj mydła, bo może powodować wysuszenie skóry. Po myciu wytrzyj brodę ręcznikiem i jeżeli jest długa, rozczesz ją.
4
Przycinanie

Z czasem broda traci swój kształt i należy ją doprowadzić do porządku. Zarost w zależności od grubości włosów, ich rodzaju i rozmieszczenia, powinien być przycinany co trzy do pięciu dni. Możesz do tego użyć jednorazowych maszynek, elektrycznej golarki lub trymera. Golarki te mają różną długość ostrzy, dlatego powinno się je odpowiednio dobierać do rodzaju zarostu.
5
Kilka porad dla początkujących brodaczy

Zarost możesz usuwać zwykłą jednorazówką, golarką elektryczną lub tradycyjnie – brzytwą, która wymaga jednak wprawy i precyzji.

Wybór narzędzia zależy od długości i jakości włosa. Do miękkich używaj elektrycznej golarki, a twarde najlepiej usunie maszynka jednorazowa o kilku ostrzach.
6
Ważny kierunek

Gól się zgodnie z kierunkiem zarostu, by uniknąć wrastających włosków, zadrapań oraz zacięć. Jeśli masz dłuższe włosy, przytnij je nożyczkami, a potem zgól maszynką. Nie martw się, że zarost zostanie za krótko przycięty – już po ok. dwóch dniach włosy wrócą do swojej poprzedniej długości.
7
Niezbędne akcesoria

Przed goleniem należy zmiękczyć zarost np. pianką. Ułatwi to przycinanie włosków i ich całkowite usuwanie. Aby podcinać brodę, musisz zaopatrzyć się w grzebień, nożyczki, golarkę z trymerem.
8
Podrażnienia

Jeśli po wystylizowaniu zarostu Twoja skóra jest podrażniona, możesz sięgnąć po skuteczne domowe metody, które przyniosą jej ulgę.

Jedną z nich jest ciepły kompres z dodatkiem kropli olejku lawendowego. Możesz także zastosować nawilżający masaż skóry z użyciem olejku z awokado.

Stosowanie octu jabłkowego na podrażnione miejsca jest również bardzo skuteczne, głównie ze względu na jego właściwości antyseptyczne.
9
Świeżo

Po goleniu nie zapomnij o użyciu kosmetyków, które ukoją skórę i zapewnią Ci poczucie świeżości. Zastosuj ulubiony balsam, krem lub wodę.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

olejek inchi
Glinka betonitowa
Długie włosy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane