Kotlina Jeleniogórska wycieczka

Kotlina Jeleniogórska - co zwiedzać?
Włóczykij - specjalista Tipy.pl

Kiedyś wypadało tu bywać. Tu mieszkał król, a za nim sprowadziła się arystokracja. Ich rezydencje są dziś dla was otwarte. Nie trzeba mieć błękitnej krwi. Dolina u stóp Karkonoszy to wyjątkowe miejsce w Europie. Na obszarze stu kilometrów kwadratowych powstało tu około trzydziestu dworów otoczonych ogrodami. Od znakomitych nazwisk ich mieszkańców aż kręci się w głowie! Dzisiaj możecie zwiedzać ich siedziby (również te, które są w prywatnych rękach), pospacerować po parkach, napić się kawy na tarasach, a nawet przenocować. A wszystko to w pięknych majowych „okolicznościach przyrody”.
1
Krótką rodzinną wycieczkę po dolinie warto zacząć w Kowarach, gdzie znajduje się Park Miniatur. Zobaczycie w nim najładniejsze budowle regionu pomniejszone 25-krotnie (bilety normalne: 14 zł, ze zniżkami: 10 zł). Po tej wizycie można już odwiedzać prawdziwe pałace. W Mysłakowicach rezydował pruski król, w Karpnikach jego brat, a w Wojanowie najmłodsza córka. W Ciszycy zaś następca tronu romansował z polską księżniczką. Wprawdzie nie była to miłość szczęśliwa, ale jak miło odwiedzić w maju tak romantyczne miejsce…
2
Lecz podziwianie rezydencji to niejedyna propozycja spędzania czasu w tym regionie. Dzieciaki chętnie odwiedzą Miejskie Muzeum Zabawek w Karpaczu, gdzie m.in. zobaczą lalki z różnych części świata (bilety po 10 i 5 zł). Warto też wybrać się na wędrówkę po Rudawskim Parku Krajobrazowym.
3
Chyba że ktoś w ogóle nie zamierza być nadmiernie aktywny. W takim wypadku polecamy Cieplice-Zdrój na przedmieściach Jeleniej Góry. To uzdrowisko z wodami termalnymi. Dla dzieci także tam znajdzie się coś ciekawego, np. muzeum przyrodnicze z imponującym zbiorem motyli (bilety po 4 i 3 zł).
4
Jak jechać? W kierunku Jeleniej Góry. Dolina Pałaców i Ogrodów obejmuje prawie cały obszar Kotliny Jeleniogórskiej. www.dolinapalacow.pl.
5
Gdzie spać? W wielu rezydencjach działają hotele. Tym, którzy wolą tańsze noclegi, polecamy pokoje gościnne: www.karpacz.pl, ww.kowary.pl , www.jeleniagora.pl , www.szklarskaporeba.pl .
6
Gdzie jeść? W Jeleniej Górze w karczmie Mazurkowa Chata (ul. Sudecka 72) zjecie dobre placki ziemniaczane, zupę gulaszową, pierogi. W Karpaczu w barze Wrzos (ul. Kościelna 5c) podają tradycyjne polskie jedzenie. Skromnie, ale smacznie. W Kowarach Stołówka Joanna (u. Staszica 16) oferuje tanie obiady.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane