gotowanie kaszy gryczanej

Jak gotować kaszę gryczaną?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
gotowanie kaszy gryczanej
1 z 11
Kasza gryczana znana jest ludziom od wieków. Jest ona doskonałym uzupełnieniem każdej diety. Jest to danie nisko kaloryczne, bogate w błonnik, białka i witaminy. Kaszę gryczaną możemy kupić w niemal każdym sklepie spożywczym, pakowana w worki lub papierowe torby nadal zachowuje swoją świeżość.
P

* Szklanka kaszy gryczanej
* 2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy
* Rondelek z pokrywką

1
kasza gryczana
Przygotowanie kaszy

Wymierz odpowiednią ilość kaszy gryczanej. Całość wysyp na płaską i suchą powierzchnię – najlepiej blat stołu. Przeglądnij ziarna szukając tych poczerniałych lub uszkodzonych. Oddziel je od pozostałych zostawiając wyłącznie kaszę najlepszej jakości.

Przebrane ziarna umieść w misce i opłucz zimną wodą. Mieszaj dokładnie jej zawartość i co jakiś czas wymieniaj wodę. Płucz kaszę tak długo, aż woda będzie całkiem czysta.
2
gotowanie kaszy gryczanej 1
METODA 1

W osobnym garnku zagotuj wodę (2 szklanki wody na szklankę kaszy).

3
gotowanie kaszy gryczanej 2
Do gotującej się wody dodaj 2 łyżeczki oleju.
4
gotowanie kaszy gryczanej 3
Ostrożnie wsyp do gotującej się wody wypłukaną kaszę gryczaną. Całość pozostaw na średnim płomieniu do czasu, aż się zagotuje. Gdy woda zacznie wrzeć, zmniejsz ogień do minimum i przykryj rondel pokrywką. Gotuj kaszę przez około 15 minut. Wyłącz ogień i poczekaj jeszcze 10 minut (kasza ciągle ma być pod przykryciem).
5
gotowanie kaszy gryczanej 4
Ściągnij pokrywkę, zamieszaj kaszę widelcem. Dodaj soli do smaku. Tak przygotowaną kaszę nakładaj na talerze.
6
gotowanie kaszy gryczanej 5
METODA 2

Rozgrzej dużą patelnię na średnim ogniu. Dodaj olej - tylko tyle, aby pokrył dno patelni. Dodaj szklankę prażonej kaszy gryczanej.

7
gotowanie kaszy gryczanej 6
Dodaj jedno rozbite jajko i energicznie mieszaj. Jajko sprawi, że kasza będzie bardziej zwarta.
8
gotowanie kaszy gryczanej 7
Cały czas mieszaj, aż całość będzie sucha, a ziarenka kaszy będą od siebie oddzielone.
9
gotowanie kaszy gryczanej 8
Dodaj dwie szklanki wody albo rosołu (może być wywar z jarzyn itp). Zmniejsz ogień na mały, przykryj patelnię i pozostaw na 15 minut, aż kasza wchłonie cały płyn.
10
gotowanie kaszy gryczanej 9
Ściągnij kaszę z ognia i pozostaw ją (pod przykryciem) na 5 minut. Pomieszaj widelcem. Dodaj soli i pieprzu do smaku.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

szybkowar
gotowanie warzyw
czas gotowania poszczególnych produktów spożywczych

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

bobi
11.02.2013
Uszkodzone ziarna kaszy gryczanej nazywane są przez kaszych ekspertów tzw "bobiczkami ew. "skarabellami".
Maargot
22.01.2013
Gotuję ryż i kaszę "starym, babcinym" sposobem. Kiedy ryż lub kasza wchłoną wodę zawijam w ręcznik i w poduchy. Rano gotuję i po przyjściu z pracy mam sypki ryż lub kaszę i ciepłe! Ale wypróbuję i ten przedstawiony sposób.
michael54
26.10.2011
kasza jest super