Co warto zobaczyć w Poznaniu?
Włóczykij - specjalista Tipy.pl

Kto chce zobaczyć prawdziwy mieszczański Poznań, powinien się udać na Jeżyce. To jedna z najstarszych i najbardziej urokliwych dzielnic. Można tu podziwiać secesyjne kamienice, a także zagrody bamberskie budowane przez osadników, których w XVIII wieku sprowadzono z Niemiec, by zasiedlili okoliczne wsie. Miłośników intensywnego zwiedzania zachwycą świetnie przygotowane trasy turystyczne. Do najciekawszych należy Trakt Królewsko-Cesarski, który prowadzi przez najważniejsze miejsca związane z historią i rozwojem miasta: późnoromański kościół św. Jana Jerozolimskiego za murami, wyspę Ostrów Tumski z Bazyliką Archikatedralną, wpisane w krajobraz miasta Jezioro Maltańskie czy Stare Miasto, jedno z najpiękniejszych w Europie.
1
Szlak Piastowski

Wyjątkowo interesujący jest Szlak Piastowski rozpoczynający się w Poznaniu i prowadzący między innymi przez Gniezno, Biskupin i Żnin. Trasa tematyczna ukazuje migrację władców z rodu Piastów i ich dworów między grodami, które pełniły niegdyś funkcję stołeczną.
2
Pierścień rowerowy

Osoby lubiące aktywnie spędzać czas, będą pod wrażeniem pierścienia rowerowego dookoła Poznania, który tworzy pętlę szlaków rowerowych. Łączna długość pierścienia to 173 km, a szlaków dojazdowych – 123 km.
3
Najciekawsze wydarzenia kulturalne

Najciekawsze wydarzenia kulturalne to Malta Festival, Ethno Port Poznań Festiwal, Poznański Festiwal Nauki i Sztuki czy Święto Miasta (w imieniny Piotra i Pawła) z uroczystymi obchodami upamiętniającymi historię Poznania.
4
Na pamiątkę

Turyści mogą kupić różne pamiątki: widokówki, kubki czy zegary o poznańskiej symbolice, na przykład ze słynnymi koziołkami, które co dzień w południe bodą się nad zegarem w ratuszu. Wprowadzono też linię nowocześniejszych souvenirów: magnesy, pendrivy, bidony, poduszki podróżne.
5
Dla smakoszy

Warto skosztować wielu wielkopolskich specjałów, takich jak pyzy poznańskie, pyry z gzikiem czy kaczka po poznańsku. Na miłośników słodkości czekają, słynne rogale marcińskie, tradycyjne rury poznańskie albo szarlotka na ciepło z lodami.
6
Sztuka nowoczesna

Zwiedzając Poznań, warto zainteresować się licznymi wystawami sztuki współczesnej. Można odwiedzić Galerię Sztuki Współczesnej w Muzeum Narodowym oraz inne oddziały głównego muzeum miasta: Galerię Malarstwa i Rzeźby, Galerię Plakatu i Designu oraz Galerię Sztuki Europejskiej.
7
Nowy ogród zoologiczny

Chlubą poznańskiego zoo, po którym można się poruszać pieszo lub kolejką turystyczną, jest wybudowana w 2008 roku słoniarnia, jedna z najnowocześniejszych w Europie. Warto zajrzeć również do wielbłądów – mają rozległy wybieg z kładką widokową dla zwiedzających.
8
Warto wiedzieć

Do Poznania można przyjechać autobusem lub pociągiem (dworce PKS i PKP są blisko Międzynarodowych Targów Poznańskich) albo przylecieć samolotem (lotnisko Poznań-Ławica jest 7 km od centrum miasta).
?

Wskazówki
Ceny noclegów rozpoczynają się od 30 zł w hostelach i 40 zł w domach gościnnych.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
11.07.2014
Poznań bywa mocno zakorkowany, warto zatem o tym pamiętać, gdy chcemy się po nim przemieszczać własnym autem, lepiej po prostu korzystać z komunikacji miejskiej