picie wody

Lecznicze wody mineralne - jakie mają właściwości?

interion - specjalista Tipy.pl
Z leczniczych właściwości wód do picia, tzw. krenoterapii można skorzystać w uzdrowiskach. Kuracja polega na piciu mineralnej wody leczniczej wg zaleceń lekarza. Wody lecznicze mają dużo więcej minerałów niż inne wody i stąd ich silne właściwości terapeutyczne. Jakie wody do picia pomogą na poszczególne dolegliwości? Gdzie się udać, by móc ich zaczerpnąć "u źródła"?
1
Najkorzystniej działają wody lecznicze pite bezpośrednio ze źródła. Ale niektóre wody kupimy w aptece czy markecie. Możliwe jest wtedy przeprowadzenie kuracji w domu. Jednak wody leczniczej nie można popijać jak zwykłej mineralnej dla ugaszenia pragnienia. Źle dobrana, może zaszkodzić.
2
Przy kuracji wodami leczniczymi znaczenie ma: jej rodzaj, skład mineralny oraz proporcje i stężenie poszczególnych pierwiastków, ilość wypijana jednorazowo i dziennie. Ważna jest też temperatura – czasem trzeba wodę podgrzać lub zmieszać z podgrzaną. Niektóre wody należy rozcieńczać.
3
Wody na choroby przewodu pokarmowego

Sporo dostępnych wód pomaga przy chorobach przewodu pokarmowego i bólach im towarzyszącym. Wody te mają właściwości rozkurczające. Działają rozluźniająco i przeciwbólowo także przy kamicy pęcherzyka żółciowego.

Chorując na wrzody żołądka, warto sięgać po wody o dużej zawartości wodorowęglanów. Zobojętniają one kwas żołądkowy i łagodzą dolegliwości.

Przy chorobach przewodu pokarmowego pomagają wody: Wielka Pieniawa, Zuber, Franciszek.

Dokąd jechać?
Wody lecznicze ma prawie każde uzdrowisko, np. Ciechocinek, Rabka, Cieplice Śląskie-Zdrój. Wody pomagające przy chorobach przewodu pokarmowego to np. Zuber w Krynicy Zdroju.
4
Wody na choroby pęcherza moczowego i nerek

Im częściej oddajemy mocz, tym większe jest wydalanie piasku czy bakterii z dróg moczowych przyczyniających się do bolesnych dolegliwości. Pijąc wodę leczniczą działającą moczopędnie trzeba jednak zachować ostrożność, by się nie odwodnić. Taką terapię stosuje się także u dzieci, np. przy chorobach nerek.

Przy problemach ze strony dróg moczowych i nerek sprawdzają się wody: Jan, Józef, Marysieńka.

Dokąd jechać?
Źródło moczopędnej wody Józef znajduje się np. w Wysowej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane