akwarium

Jak urządzić akwarium?
OlenkaSz - specjalista Tipy.pl

Akwarium może być doskonałą ozdobą twojego domu. Odpowiednie przygotowanie akwarium zapewni twoim rybkom bezpieczne środowisko życia i pomoże utrzymać czystość. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak urządzić akwarium.
P

* akwarium,
* stojak na akwarium lub stolik,
* żwirek i kamienie,
* roślinki i ozdoby,
* filtr,
* urządzenie do nagrzewania wody z regulatorem temperatury,
* oświetlenie akwariowe,
* test pH,
* środek wspomagający wzrost potrzebnych bakterii,
* rybki.

1
Wybierz wielkość akwarium i miejsce, w którym je ustawisz. Pamiętaj przy tym, że między akwarium a ścianą powinno pozostać trochę miejsca na kable, którymi podłączysz do prądu filtr, urządzenie ogrzewające i lampę. Weź również pod uwagę odległość od akwarium do najbliższego gniazdka.
2
Ustaw stojak lub odpowiednio wytrzymały stół tam gdzie ma stać akwarium. Upewnij się czy akwarium dobrze pasuje na stojak lub stolik tak, by stało stabilnie i bezpiecznie.
3
Wypłucz akwarium a także żwirek i ozdoby pod bieżącą wodą, aby pozbyć się kurzu i pyłu. Żwirek rozsyp równomiernie na dnie akwarium. Rozmieść kamienie, rośliny i inne dekoracje.
4
Napełnij akwarium wodą. Literatura fachowa zaleca stosowanie wody destylowanej, jeżeli jednak zdecydujesz się na wodę z kranu dodaj do niej preparat usuwający nadmiar chloru. Nawet, jeżeli chlor zawarty we wodzie nie zaszkodzi rybkom w sposób widoczny to wywoła u nich niepotrzebny stres.
5
Umocuj w akwarium urządzenie ogrzewające wodę. Sprawdź, jaka temperatura będzie najlepsza dla twoich rybek. Ryby tropikalne wymagają wyższej temperatury niż np. welonki.
6
Zamontuj filtr, będzie on usuwał z akwarium wszystkie szkodliwe substancje. Aby prawidłowo zamontować filtr przeczytaj instrukcję na opakowaniu.
7
Zamocuj oświetlenie, które ładnie podświetli i wyeksponuje twoje akwarium.
8
Dodaj do wody środek wspomagający wzrost potrzebnych bakterii. Bakterie te będą wspomagały prawidłowy rozwój roślin i rybek w akwarium. Niektórzy akwaryści zalecają, aby hodowla tych pozytywnych bakterii trwała miesiąc przed wpuszczeniem rybek.
9
Zrób test poziomu pH w twoim akwarium. Ten test wykaże, jaka jest zawartość azotanów i azotynów we wodzie, oraz określi poziom twardości wody.
10
"Zapoznaj" swoje rybki z nowym akwarium. Włóż do wody pojemniczki, w których znajdują się ryby. Po 15 minutach uwolnij rybki i ciesz się swoim akwarium.
?

Wskazówki
* Bądź cierpliwy. Czekanie miesiąc na wzrost potrzebnych bakterii może być nieco denerwujące jednak da ci pewność, że twoje rybki znajdą się w odpowiednim dla siebie środowisku. Podczas hodowli bakterii woda może być nieco mętna, nie przejmuj się tym to normalne.
* Nie ustawiaj akwarium na słońcu, bo może to spowodować nadmierny przyrost glonów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane