Triki na lato, które sprawią, że twoje wakacje będą jeszcze lepsze

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
Kto nie lubi wakacji? Czas wolny, beztroska, lato. Fakt, jest kilka uporczywych drobiazgów, które sprawiają, ze nie jest zupełnie idealnie. Nikt nie lubi przecież komarów, uporczywego gorąca, muszek owocówek wpadających do napojów, dłoni lepiących się od roztopionych lodów, ale większość z nas kocha lato nawet pomimo tych drobiazgów. Tolerujemy te niedogodności, a wcale nie musimy. Jest parę prostych tricków i sztuczek, które mogą sprawić, że ich unikniemy, a nasze wakacje będą niemal idealne, a przynajmniej żadna błahostka nie popsuje nam humoru.
1
Wybierając się na plażę zabezpiecz swój telefon wkładając go do szczelnej, przezroczystej torebki na zatrzask (np. torebki na mrożonki). Ekran dotykowy powinien nadal działać, Ty możesz korzystać spokojnie ze swojego telefonu, ale masz pewność, że nie zniszczysz go przez zalanie czymś, nie dostanie się do środka żaden mokry piasek, ani żadne kamyczki nie zarysują Ci ekranu.
2
Na plażę zamiast ręcznika zabieraj prześcieradło na gumkach. W rogach prześcieradła umieść swoje pakunki, by prześcieradło się nie składało. Nie tylko zyskasz więcej miejsca, niż na ręczniku, ale przede wszystkim wreszcie możesz się opalać bez ziarenek piasku dostających się wszędzie tam, gdzie nie powinny. Piasek po prostu nie ma szans dostać się do środka prześcieradła, o ile dopilnujesz, by nie wnieść go np. na mokrych nogach.
3
Czytając poprzedni krok być może doszedłeś do wniosku "Fajnie, tylko łatwo tak powiedzieć, by nie wnieść piasku na mokrych nogach". Wbrew pozorom to naprawdę łatwe i nie wiąże się z wycieraniem się ręcznikiem i brudzeniem go. Stopy łatwo można osuszyć i oczyścić z piasku przy pomocy pudru dziecięcego.Wyciąga on wodę i osusza skórę, dzięki czemu piasek przestaje się kleić.
4
Zadbaj o to, by już nigdy nic nie ukradziono Ci na plaży. To szczególnie przydatne, jeśli nie masz nikogo, pod kogo opieką możesz zostawić swoje rzeczy. Zachowaj opakowanie po zużytym balsamie do opalania, otwórz je i oczyść dokładnie z resztek kosmetyku. Telefon, klucze, pieniądze i inne wartościowe rzeczy przechowuj w opakowaniu. Nikomu nie przyjdzie do głowy ukraść zwykły balsam.
5
Jeśli zostawiasz auto poza garażem, przed wyjściem zapnij pasy. Dzięki temu metalowe zapięcia nie będą tak mocno rozgrzane i nie poparzysz się próbując zapiąć pas.
6
Jeżeli szybko chcesz schłodzić jakiś napój, owiń butelkę papierowymi ręcznikami, zmocz je wodą i włóż na kilka minut do zamrażarki. W ten sposób napój schłodzi się o wiele szybciej, niż gdybyś po prostu wrzucił go do zamrażarki.
7
Jeśli masz nieco więcej czasu, ale chcesz by Twój napój był dłużej schłodzony, napełnij nim butelkę do ok. 1/3 objętości, zakręć i włóż do zamrażarki kładąc poziomo. Kiedy zamarznie, dolej napoju do pełna. Teraz będzie się on chłodzić od lodu i będzie przyjemnie zimny.
8
Zrób samodzielnie w prosty sposób zraszacz do trawnika. Dzięki niemu nie tylko Twoje roślinki będą nawodnione, ale zapewnisz też trochę ochłody sobie i dzieciom, które chętnie będą się przy nim bawić. Jeśli masz węża ogrodowego nie musisz dokupować do niego zraszacza. Wystarczy, że przymocujesz na końcu dużą, np. dwulitrową, plastikową butelkę, którą nakłujesz w kilku miejscach tak, by woda miała którędy się wydostać.
9
Jeśli potrzebujesz kostek lodu, ale nie masz wolnej foremki, wykorzystaj plastikowe opakowania po czekoladkach. Umyj je dokładnie, wypełnij wodą i włóż do zamrażarki. Nie są to może foremki wielokrotnego użytku, bo szybko się niszczą, ale jednorazowo spokojnie możesz w nich przygotować kostki lodu w ciekawych kształtach.
10
Jeżeli przebywasz na dworze i pijesz napój ze szklanek, zabezpiecz się przed wpadającymi do niego owadami. Wystarczy, że weźmiesz papilotkę do muffinek, zrobisz w środku dziurkę, przez którą przełożysz słomkę i nakryjesz nią szklankę. Teraz już nic nie wpadnie do Twojego napoju.
11
Innym genialnym zastosowaniem papierowych papilotek jest użycie ich podczas jedzenia lodów na patyku. Patyczek wystarczy przebić przez środek papilotki i już spokojnie można jeść lody nie śpiesząc się i nie martwiąc tym, że stopione spłyną na nasze dłonie i będziemy się cali lepić.
12
Tych, którzy zamiast lodów na patyku wolą te gałkowe, z pudełeczka, zapewne zainteresuje sposób na to, by przechowywać lody w zamrażarce i nie dopuścić do tego, by się zrobiły wodniste i mocno zmrożone. Wystarczy przed włożeniem pudełka do zamrażarki zamknąć je szczelnie w plastikowej torebce. Przechowywane w ten sposób lody będą dłużej świeże i delikatne.
13
Spraw by Twój wentylator działał jak klimatyzacja. Zamroź wodę w butelkach i ustaw je przed wentylatorem, by ochładzały powietrze, które wentylator "rozdmuchuje".
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane