odmładzająca maseczka

Odmładzanie skóry twarzy - domowe sposoby
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Gabinety kosmetyczne kuszą rozmaitością odmładzających zabiegów, ale my nie zawsze mamy czas, pieniądze lub ochotę, by z nich korzystać. Na szczęście podobne kuracje (ale dużo tańsze!), oparte na tych samych składnikach, możemy przeprowadzić w domu ‒ wykorzystując to, co mamy w lodówce lub kupiłyśmy w drogerii. Miód, czekolada, owoce są nie tylko pyszne i zdrowe, ale też mają niezwykłe właściwości upiększające…Zarezerwuj więc łazienkę tylko dla siebie, przygaś światła, zapal świece i… do dzieła. Relaksuj się i młodniej w oczach!
1
Miodowe nawilżą i uelastycznią

Miód pomaga zachować skórze miękkość i odpowiednie nawilżenie. Działa na nią wzmacniająco i przeciwzmarszczkowo. Regularne nakładanie na twarz miodu sprawi, że skóra dłużej zachowa młodość i gładkość.

Najpierw
◗Zrób mleczny peeling. 2 łyżeczki cukru wymieszaj z 3 łyżeczkami mleka i masuj przez 3 minuty wilgotną buzię. Spłucz ciepłą wodą.

Potem
◗Przygotuj maseczkę anti-aging: 3 łyżki miodu i 1½ łyżki mleka wymieszaj i nałóż na 15 minut na twarz. Zmyj.

◗Możesz zastąpić ją też wygładzającą maską z miodu i jabłka. 1 łyżkę miodu wymieszaj z 1 startym jabłkiem. Nałóż papkę na twarz oraz dekolt na 20 minut i zmyj letnią wodą.

◗A jeśli zależy ci na wzmocnieniu skóry, zrób maskę z miodu i żółtka. Ubij mikserem 1 łyżkę miodu z 1 żółtkiem. Dodaj 1 łyżeczkę gliceryny (kupisz ją w aptece) i tyle mąki ziemniaczanej, by powstała papka. Wymieszaj i nałóż na twarz. Zmyj po 15 minutach.

Rada:
◗Najlepsze efekty przyniosą zabiegi, do których użyjesz świeżego, pszczelego miodu z pewnego źródła.
2
Czekoladowe opóźnią efekty starzenia

Czekolada jest bogatym źródłem witamin A, B, E i PP. Dobrze natłuszcza, nawilża i ujędrnia skórę, spowalnia procesy starzenia. Czekoladowe zabiegi działają też relaksująco!

Najpierw
◗Zrób czekoladowy peeling. Wymieszaj łyżkę kakao, 2 łyżki cukru i 3 mleka. Wymasuj twarz, spłucz kosmetyk.

Potem
◗Przygotuj maskę z czekolady i serka. Wymieszaj w misce po łyżce serka homogenizowanego, kakao i startej czekolady. Stop w kąpieli wodnej, mieszając. Gdy składniki się rozpuszczą, ostudź masę i nałóż na skórę, zmyj po 20 minutach. Twarz będzie jak po liftingu.

◗Gdy potrzebujesz intensywnej regeneracji, zrób maseczkę z zieloną herbatą. Wymieszaj 1 łyżkę kakao z 1 łyżką zielonej herbaty w proszku, dodaj odrobinę wrzątku i tyle miodu, by uzyskać gładką pastę. Nałóż maseczkę na skórę i pozostaw na 15 minut. Maska zwalcza wolne rodniki i powstrzymuje procesy starzenia.

Rada:
◗Do domowych zabiegów używaj tylko gorzkiej czekolady, z dużą zawartością kakao.
3
Owocowe odżywią i ujędrnią

Kosmetyki zrobione z owoców są idealne dla skóry, która utraciła blask i wygląda na zmęczoną. Owocowe peelingi i maski solidnie je nawilżą, przywrócą skórze jędrność i poprawią jej koloryt.

Najpierw
]◗Zrób peeling enzymatyczny przekrojoną na pół limonką. Masuj twarz 4–5 minut.
Potem
◗Nałóż maskę z awokado. Rozgnieć miąższ z połówki owocu, wymieszaj z żółtkiem i 5 kroplami soku z cytryny. Nałóż papkę na twarz, zmyj po 20 minutach. Maseczka działa nawilżająco i przeciwzmarszczkowo.

◗Możesz też wypróbować maskę z moreli. Umyj 2 owo- ce i usuń pestki. Przetrzyj morele przez sitko, dodaj zawartość kapsułki z witaminą A+E, łyżeczkę oliwy i mąki ziemniaczanej oraz łyżkę mleka. Wymieszaj i nanieś maskę na twarz na 15 minut. Maseczka wygładza zmarszczki, nawilża i natłuszcza skórę.

Rada:
◗Użyj podwójnej ilości składników, a ma- ski wystarczy na szyję i dekolt.
4
Z drogerii wygładzą

Gotowe produkty do wykorzystania w domowym spa to dobra opcja dla zabieganych.

Najpierw
◗Zrób kilkuminutową parówkę: do miski wrzuć garść koszyczków rumianku i zalej 1 l wrzątku. Pomożesz skórze pozbyć się toksyn i zanieczyszczeń, przygotujesz ją też na przyjęcie substancji aktywnych.

Potem
◗Nałóż maskę z naturalnego jedwabiu z miłorzębem japońskim i aloesem. Działa ujędrniająco i przeciwzmarszczkowo.

◗Możesz też skorzystać z mocy trio na bazie wyciągu z kawioru. Peeling enzymatyczny, serum i maska ujędrnią skórę.

◗Zależy ci na szybkim liftingu – wykonaj zabieg z ampułką przeciwzmarszczkową. Poprawi owal twarzy i wypełni zmarszczki.

Rada:
◗Intensywny zabieg odmładzający zrób raz na tydzień.
?

Wskazówki
*Ziołowy lód

*Wymieszaj suche zioła: po łyżce rozmarynu (odmładza) i lawendy (regeneruje). Zaparz je w szklance wrzątku. Odcedź. Ostudź napar i dodaj 2 łyżeczki miąższu z aloesu (nawilża). Zamroź miksturę w foremce do lodu. Co rano masuj ziołową kostką twarz – nabierze ładnego kolorytu i gładkości.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane