depilacja woskiem

Jaka metoda depilacji jest najlepsza?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Gładka skóra to w dzisiejszych czasach niemal konieczność. Na szczęście mamy do wyboru wiele metod pozbywania się zbędnego owłosienia. Jak to zwykle bywa, wybór każdej z nich ma swoje plusy i minusy. Co ważne, niektóre z nich nie są dla każdego. Jeśli np. masz skórę naczynkową, nie powinnaś stosować depilatorów ani używać plastrów z woskiem. Mogą spowodować popękanie naczynek krwionośnych. Zapoznaj się z przeglądem metod depilacji i wybierz najdogodniejszą dla ciebie.
1
Woskowanie osłabia włoski

Po woskowaniu odrastające włoski są coraz słabsze, ale ta metoda wymaga wprawy.

Zalety
Podczas woskowania niszczy się korzeń włosków, dlatego po pewnym czasie odrasta ich coraz mniej i są znacznie słabsze. Po tak gwałtownym wyrwaniu cebulka odnawia się nawet 6 tygodni.

Wady
Usuwanie włosków za pomocą wosku wymaga wprawy. Jeśli nie zrobi się tego prawidłowo, włoski mogą wrastać w skórę, a także mogą wystąpić podrażnienia.
2
Depilator – gładka skóra na długo

Usuwa włosy na długo, ale tę depilację trzeba zaplanować.

Zalety
Wyrywa włosy z cebulką, dlatego długo można cieszyć się gładką skórą. Jest wygodny w użyciu.

Wady
Mimo wielu udoskonaleń tych urządzeń, depilowanie nadal jest dość bolesne. Często skóra po użyciu depilatora jest podrażniona, dlatego nie można go stosować tuż przed wyjściem.
3
Przyjemne kremy depilujące

Działają szybko i bardzo delikatnie. Jednak najbardziej skuteczne są przy cienkim i delikatnym owłosieniu.

Zalety
Nowoczesne kremy działają bardzo szybko (2–3 minuty), dlatego można je stosować nawet podczas tuszu. Wiele marek ma preparaty dla skóry wrażliwej, a także ładnie pachnące i dodatkowo pielęgnujące skórę.

Wady
Gładką skórą cieszymy się krótko. Często przy grubszych włoskach kremy depilujące są mało skuteczne.
4
Ekspresowa maszynka

Stosowanie maszynki do golenia jest bardzo wygodne, ale gładką skórą cieszymy się krótko.

Zalety
Golenie to zabieg błyskawiczny. Nie podrażnia skóry, więc można je zrobić nawet chwilę przed wyjściem, np. na przyjęcie. Jest to także metoda zupełnie bezbolesna.

Wady
Ponieważ włosy tylko się przycina, zabieg trzeba bardzo często powtarzać – w przypadku ciemnych grubych włosów nawet codziennie. Skórę kolan, pod kolanami oraz okolic kostek jest łatwo skaleczyć.

Powiązane porady

depilacja woskiem
bikini
gładkie nogi

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

command
03.07.2015
poważnie takie odstępy w depilacji depilatorem są? nie wiedziałam... a na co warto zwrócić uwagę jakbym kupowała sobie taki sprzęt?
soniq13
26.06.2015
kremu u mnie niestety nie spisały się zbyt dobrze. nie dosyć że miałam podrażnioną skórę, to jeszcze włoski mi wrastały. chyba bardziej już odnalazłam się przy depilatorze, depilacja co 4tyg i spokoj :)