zabieg z użyciem parafiny

Jak samemu zrobić zabieg parafinowy?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Biała parafina, stosowana w terapii w sanatoriach i gabinetach kosmetycznych, jest uzyskiwana podczas procesu destylacji ropy naftowej. Z pozoru mogłoby się wydawać, że jest to tylko czysto chemiczny zbiór węglowodanów, w rzeczywistości jednak jej właściwości zdrowotne są niezaprzeczalne. Przede wszystkim dlatego, że parafina po nałożeniu na ciało nawet przez kilkadziesiąt minut utrzymuje stałą, wysoką temperaturę. Daj się oblepić ciepłej parafinie, a przekonasz się, jak wiele ma leczniczych właściwości.
1
Jak działa gorąca parafina?

Jej ciepło sprawia, że mikrokrążenie w tkankach zostaje pobudzone, a skóra staje się bardziej sprężysta i zyskuje ładniejszy kolor. Ale takie zabiegi przynoszą korzyści nie tylko dla twej urody. Ogrzewanie ciała białą parafiną m.in. łagodzi bóle stawów i przykurcze mięśni. Jest ono również stosowane w leczeniu stanów zapalnych dróg moczowych. Parafinę wykorzystuje się w formie okładów na miejsca zmienione chorobowo, opatrunków (np. na bolące stawy kolanowe) oraz ciepłych kąpieli.
2
Najpierw dobrze przygotuj skórę!

Bez względu na to, jaką formę terapii stosujemy, postępować należy podobnie. Zaczynamy od podgrzania parafiny. Jeżeli nie mamy profesjonalnej parafiniarki, umieszczamy miskę z parafiną nad garnkiem do połowy wypełnionym wrzątkiem. Należy przy tym uważać, żeby do rozgrzanej, oleistej cieszy nie dostała się nawet kropla wody, gdyż to grozi poparzeniem! Skóra, która ma być poddawana terapii, przed zabiegiem powinna zostać oczyszczona, osuszona i posmarowana cienką warstwą wazeliny. Dzięki temu zabezpieczymy ją przed ewentualnymi oparzeniami, a później nie będzie kłopotów z usunięciem zastygniętej masy z miejsc pokrytych włosami.
3
Rozgrzewanie... pędzelkiem!

By przygotować leczniczy okład lub opatrunek, czekamy, aż parafina w misce osiągnie temperaturę 50-60°C (można mierzyć ją np. termometrem kąpielowym). Następnie pędzelkiem nakładamy rozgrzaną masę na skórę. Gdy warstwa parafinowego okładu osiągnie grubość około centymetra, przykrywamy go ceratą, a następnie dokładnie owijamy flanelą. Na czas zabiegu można dodatkowo okryć się kocem. Jednorazowa terapia powinna trwać około dwudziestu minut. Po tym czasie delikatnie zdejmujemy parafinę.
?

Wskazówki
Jeśli nie masz pod ręką koca, którym mogłabyś się okryć podczas zabiegu, możesz go zastąpić ręcznikiem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane