kardiowersja

Na czym polega kardiowersja elektryczna?

interion - specjalista Tipy.pl
Twoje serce nie pracuje miarowo? Cierpisz na migotanie przedsionków lub częstoskurcze nadkomorowe? Twój kardiolog może zlecić ci poddanie się zabiegowi o tajemniczo brzmiącej nazwie - kardiowersja elektryczna. Na czym dokładnie polega ten zabieg? Czy niesie za sobą jakieś ryzyko? Tego dowiesz się z dalszej lektury.
1
Kardiowersja elektryczna przywraca prawidłowy rytm serca. Wykonuje się ją u chorych z migotaniem i trzepotaniem przedsionków lub z częstoskurczami nadkomorowymi i komorowymi.
2
Pacjent jest do zabiegu na krótko usypiany. Do klatki piersiowej przykłada się elektrody, a następnie przepuszcza się między nimi krótkotrwały impuls prądu o dużym napięciu.
3
Kardiowersja jest zabiegiem bezpiecznym.
Kardiowersja. Na czym polega ten zabieg?

Mam zdiagnozowane migotanie przedsionków i lekarz zlecił mi kardiowersję. Czemu to ma służyć? Anna z Krakowa

Kardiowersja elektryczna przywraca prawidłowy rytm serca. Wykonuje się ją u chorych z migotaniem i trzepotaniem przedsionków lub z częstoskurczami nadkomorowymi i komorowymi. Pacjent jest do zabiegu na krótko usypiany.

Do klatki piersiowej przykłada się elektrody, a następnie przepuszcza się między nimi krótkotrwały impuls prądu o dużym napięciu. Kardiowersja jest zabiegiem bezpiecznym. Jedynym powikłaniem może być niewielkie oparzenie skóry w miejscu przyłożenia elektrod.

Aby uniknąć jednak najpoważniejszego działania ubocznego kardiowersji, tj. udaru mózgu, chorym przed zabiegiem podaje się leki przeciwkrzepliwe.

Powiązane porady

medytacja
duszność

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane