choroby układu krążenia

Jak zapobiegać chorobom układu krążenia?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Układ krążenia odpowiedzialny jest za rozprowadzanie składników odżywczych i tlenu po całym naszym ciele. Każda tkanka i organ potrzebuje bowiem tlenu, jonów i składników odżywczych, aby mogła przeżyć. Choroby układu krążenia uniemożliwiają pompowanie krwi do tkanek. Zdrowy układ sercowo – naczyniowy możemy utrzymać poprzez zmianę trybu życia, regularne ćwiczenia i odpowiednią dietę.
P

* Zdrowa dieta
* Aktywność fizyczna
* Chęć do walki z nałogami

1
Zmniejsz ilość tłuszczu w diecie. Tłuste potrawy przyczyniają się do powstawania zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Jedz potrawy o niskiej zawartości tłuszczy i wysokiej zawartości białka.
2
Spożywaj kwasy tłuszczowe omega 3. Kwasy te wpływają na wysoki poziom HDL w naszej krwi. Dobry cholesterol HDL wpływa korzystnie na funkcjonowanie naszego układu krwionośnego. Czyści on naszą krew ze szkodliwych trójglicerydów, które doprowadza do wątroby, gdzie są niszczone. Kwasy omega 3 znajdują się głównie w rybach, takich jak makrela, tuńczyk czy łosoś. Możemy go znaleźć również w dodatkach, takich jak olej lniany.
3
Staraj się utrzymać prawidłową wagę. Część chorób, w tym choroby serca, powodowane są często przez otyłość. Warstwy tłuszczu odkładają się i otaczają serce, utrudniając tym samym jego bicie. Należy zatem obniżyć spożycie tłuszczy, co powinno się przyczynić do spadku wagi. Kontroluj swoją wagę regularnie. Jeśli zauważysz jakiekolwiek wahania, staraj się ją skorygować.
4
Ćwicz regularnie. Codzienne ćwiczenia pomogą ci w utrzymaniu zdrowej wagi, przyczynią się do dobrej pracy serca, krew będzie odpowiednio pompowana i rozprowadzana po organizmie. Nawet niewielki wysiłek fizyczny poprawia krążenie krwi. Staraj się ćwiczyć około 30 minut dziennie.
5
Jedz warzywa i owoce. Owoce i warzywa zawierają zdrowe węglowodany i minerały. Spożywając je, dostarczamy do naszego organizmu składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia.
6
Rzuć palenie. Palenie papierosów jest jednym z najważniejszych przyczyn powstawania chorób serca. Zatem jeśli chcesz zapobiec wszelkim chorobom układu krążenia, wyrzuć palenie z codziennych nawyków.
7
medytacja
Trzymaj się z dala od stresu. Prawidłowy sen, relaks, medytacja i dobry masaż pozwolą utrzymać prawidłowe krążenie krwi, zapobiegając tym samym wszelkim chorobom.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

doris
29.07.2018
Na serce i układ krążenia bardzo dobrze działa głóg.