kredyt hipoteczny

Co zrobić, żeby dostać kredyt hipoteczny?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Planujesz kupno mieszkania lub domu na kredyt? Radzę co zrobić, żeby dostać kredyt hipoteczny bez większych problemów i w kwocie jakiej potrzebujesz. Jeden z najczęściej spotykanych błędów wśród potencjalnych kredytobiorców to podpisanie umowy przedwstępnej zakupu nieruchomości z krótkim terminem na sfinalizowanie transakcji. Zapraszam do zapoznania się z poradą, która rozwieje wszystkie twoje wątpliwości i pomoże podjąć ostateczną decyzję.
1
Krótki termin na zamknięcie transakcji w parze z wysokim zadatkiem może okazać się bardzo bolesnym i kosztownym doświadczeniem. Niewywiązanie się z zapisów umowy przedwstępnej oznacza, że zadatek przepada. Inaczej stanie się, jeśli wpłacona została zaliczka – ta wróci na konto. Najlepiej jeszcze przed podpisaniem umowy przedwstępnej spotkać się z doradcą finansowym i szczerze przedstawić swoją sytuację finansową.
2
Przy okazji można dowiedzieć się jakie są warunki cenowe i jaki obecnie obowiązuje czas rozpatrywania wniosków kredytowych w bankach z najatrakcyjniejszymi ofertami. A także co można zrobić, aby poprawić swoją zdolność kredytową. Na odchodne warto poprosić doradcę o odpowiedni wzór umowy przedwstępnej, bo nie każda znaleziona w internecie okaże się dla kupującego bezpieczna. Przed udzieleniem kredytu każdy bank zajrzy do Biura Informacji Kredytowej (BIK), do którego trafiają wszystkie dane o naszych kredytach, pożyczkach oraz limitach kredytowych.
3
Banki zaglądają też do Biur Informacji Gospodarczej, gdzie widnieją dane o niezapłaconych rachunkach za media, telefon, telewizję, czynsz, czy alimenty. Kłopotem mogą okazać się także częste zmiany formy zatrudnienia. Banki oczekują pokazania pół roku czy roku stażu na jednym typie umowy o pracę np. na umowie o dzieło czy umowie zlecenia. Brak konsekwencji, czyli ciągłe zmiany umów, mogą zablokować drogę do kredytu na kilka miesięcy. A już blokadą na rok lub dwa może się okazać przejście na działalność gospodarczą tuż przed podjęciem starań o kredyt. Banki są bowiem bardziej wymagające wobec firm.
4
Niemiła niespodzianka może spotkać również osobę, której połowa wynagrodzenia wypłacana jest z umowy o pracę na etacie, a połowa z umowy o dzieło. O ile przy umowie o pracę wystarczy krótszy staż, to już ta druga zazwyczaj wymaga dłuższego okresu trwania. Może się okazać, że bank weźmie do wyliczeń zdolności kredytowej tylko wynagrodzenie osiągane na etacie.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane