jak student może zdobyć fundusze

Jak student może zdobyć fundusze?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Studenci, którzy nie mają pracy i nie mogą liczyć na pomoc rodziców, mogą wziąć kredyt. Obecnie jest on udzielany przez kilka banków: Pekao SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, SGB Bank SA i PKO BP. Kredyty te nie są oprocentowane do czasu rozpoczęcia ich spłaty (odsetki płaci Bank Gospodarstwa Krajowego), a potem odsetki są bardzo niskie (połowa stopy redyskontowej, czyli niecałe 1,4 proc.). Spłata rozpoczyna się dopiero dwa lata po zakończeniu studiów. Może być także umorzona w części lub całości (w związku z bardzo dobrymi wynikami w nauce, złą sytuacją finansową lub problemami zdrowotnymi). Termin składania wniosku o kredyt studencki upływa 15 listopada.
1
Kredyty przyznawane są głównie najmniej zamoż­nym studentom. Ale ubiegać się o nie może każdy bez względu na rodzaj studiów oraz status uczelni. Przyznane pieniądze wypłacane są w formie transzy w wysokości 600 zł przez dziesięć miesięcy każdego roku akademickiego. Warunkiem jest jednak okazanie w odpowiednim oddziale banku potwierdzenia kontynuowania nauki (przedstawienia aktualnej legitymacji).
2
W przypadku studentów zamieszkałych na terenach wiejskich, poręczenia udzielają dwie instytucje: Bank Gospodarstwa Krajowego i Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. BGK udziela poręczenia w wysokości 100 lub 70 proc. wartości kredytu, zależnie od sytuacji materialnej kredytobiorcy. Pobiera przy tym prowizję w wysokości 1,5 proc. poręczanej części wypłacanej miesięcznej raty kredytu. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) poręcza bezpłatnie 100 lub 80 proc. kredytu.
3
Inną szansą na zdobycie pieniędzy jest założenie konta studenckiego. Jest to dobre rozwiązanie dla studentów, którzy pracują dorywczo i na ich konto wpływają zarobione pieniądze. Trzeba uważnie wybrać konto studenckie, bo rzadko są one darmowe. Jeśli banki oferują takie konto, to jest to obwarowane wymaganiami, które należy dokładnie sprawdzić. Warto też wziąć konto z debetem. Jeśli student będzie potrzebował pieniędzy na krótki okres, może pożyczyć gotówkę z takiego konta.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

apaw_paw
03.03.2015
a kto ten kredyt potem spłaci - bank mi pracy po studiach nie zagwarantuje. Banki tylko namawiają do kredytów, a może powinny pkazywać inne drogi zarobku. Ja korzystam z mforex.pl i inwestuję w waluty, co prawda niewielkie kwoty, ale dobre i to. Jak zarobię więcej to zainwestuję więcej