Jak dostać kredyt bez umowy o pracę?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Brak stałej umowy o pracę nie musi być przeszkodą w otrzymaniu w banku kredytu lub pożyczki. Jeśli ktoś pracuje na umowę o dzieło i na umowę zlecenie, może ubiegać się o pożyczkę gotówkową, karty kredytowe lub limity na koncie. Od formy uzyskiwania dochodów dla banków ważniejsza jest ich regularność, czyli to, by dochód był otrzymywany co miesiąc i by był on co najmniej równy minimalnej wysokości dochodu akceptowanego przez bank. Bank może poprosić klienta o udokumentowanie wysokości, regularności, a także ciągłości uzyskiwanego dochodu za ostatni okres, np. za ostatnie 12 miesięcy.
1
Bank może od nas zażądać umów lub wyciągów z konta. Niektóre banki akceptują również zaświadczenie o uzyskiwanych dochodach, zestawiające dochody z poszczególnych miesięcy, wystawione przez firmę, która zatrudnia nas na podstawie umowy o dzieło lub zlecenie.
2
Dodatkowo, jeśli w danym okresie klient miał zawartych ze zleceniodawcą kilka umów następujących po sobie, może zostać poproszony o wykazanie ciągłości, przy czym niektóre banki dopuszczają przerwę między poszczególnymi umowami, np. nie więcej niż 7 dni. Zazwyczaj wystarczy okazanie kolejnych umów.
3
Bank udziela także kredytu bez umowy o pracę osobom mieszkającym wspólnie, ale nie będącym małżeństwem. Np. w Getin Banku można złożyć wniosek razem z partnerem już od 550 zł miesięcznie dochodu. Eurobank akceptuje dowolne źródło dochodu, w tym umowy o dzieło i zlecenia, wymagając jedynie przedstawienia umów i rachunków lub zaświadczenia o dochodach z ostatnich 12 miesięcy.
4
Inne banki, które akceptują przedstawienie umowy o dzieło i zlecenie i na ich podstawie zgadzają się na udzielenie kredytu, to m.in. Bank Pekao SA, BNP Paribas, Kredyt Bank, Bank Millenium, Meritum Bank.
?

Wskazówki
Pamiętajmy jednak, że chodzi o kredyty gotówkowe. By otrzymać kredyt hipoteczny, trzeba mieć umowę o pracę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane