jaki samochód warto kupić

Czy warto kupić używane auto, czy z salonu?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Samochody już dawno przestały być tylko środkami transportu. Czy nowy, czy używany, najważniejsze, żeby pasował Tobie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę. Mogłoby się wydawać, że zbyt często przywiązujemy wagę do marki, modelu lub kraju producenta samochodu. Wiele osób decyduje się na zakup samochodu używanego, al czy to słuszne posunięcie? Sprawdź więc, co jest istotne i na co zwrócić uwagę. Odpowiedzi na najważniejsze pytania znajdziesz w artykule poniżej.
1
Auto używane

Podstawowym warunkiem i kwestią, którą powinniśmy sprawdzić jest legalność samochodu. Pamiętaj, że sprawdzenie legalności jest obowiązkiem kupującego. Należy spytać sprzedawcę o kartę pojazdu i serwisową oraz potwierdzić na komisariacie policji, że auto o danym numerze nadwozia (VIN) nie jest z nielegalnego obrotu.

Gdy już to sprawdzisz, możesz przejść do następnego etapu. Nie kupuj emocjami. Auto z rynku wtórnego zawsze powinno przejść przegląd w serwisie.

Najlepiej mieć zaufanego specjalistę, który mógłby przejrzeć stan samochodu. Należy się oczywiście liczyć z tym, że będzie trzeba wymienić np. filtry, wszystkie płyny eksploatacyjne, a także pasek rozrządu. Do czego zawsze namawiam. Jednak istotna jest także historia wypadkowa, którą sprawdzić może jedynie specjalista.
2
Samochód z salonu

Często w przypadku zakupu samochodu, kierujemy się zdaniem znajomych lub rodziny. Natomiast zapominamy, że to auto ma służyć przede wszystkim tobie, kierowcy.

Dlatego nie kupuj w ciemno. Musisz sprawdzić kilka modeli różnych marek, bo nierzadko okazuje się, że ten wymarzony jest... niewygodny.

Zawsze, zarówno kupując auto używane, jak i z salonu należy poprosić o jazdę próbną. To ty musisz sprawdzić, czy rozstaw pedałów, dźwigni skrzyni biegów lub komfort jazdy odpowiada tobie!
3
Sprawdź dokumenty

Kupując auto na rynku wtórnym musisz potwierdzić legalność samochodu. Istotna jest zgodność numerów seryjnych z dokumentami np. kartą pojazdu. Legalność sprawdzisz na komisariacie policji lub na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej www.epuap.gov.pl

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane